کد خبر: ۴۷۸۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
وزارت دفاع انگلیس از قراردادی 60 میلیون پوندی با شرکت "ریتیون" این کشور برای تجهیز نیروی هوایی انگلیس به بمب‌های هدایت شونده لیزری خبر داد.

فارس به نقل از خبرگزاری "شینهوا"، وزارت دفاع انگلیس روز گذشته از امضای قرارداد جدید 60 میلیون پوندی (95.8 میلیون دلاری) این کشور برای خرید بمب های هدایت شونده لیزری موسوم به " Paveway IV"، یکی از پیشرفته و دقیق ترین بمب ها در جهان به عنوان ستون اصلی نیروی هوایی انگلیس خبر داد.

"پیتر لوف" از وزرای تجهیز، حمایت و پشتیبانی دفاع انگلیس در این باره اعلام کرده است: این بمب ها تسلیحات فوق العاده پیشرفته ای هستند و این قرارداد نیز هم باعث تقویت سهام تسلیحاتی و هم حمایت از بکارگیری صدها کارمند ماهر در کارخانه های سراسر انگلیس می شود که روی این پروژه فعالیت خواهند داشت.

خبرگزاری شینهوا در ادامه نوشت که این بمب ها به لحاظ فناوری در رتبه پنجم سیستم موقعیت یابی جهانی قرار دارند و سیستم های هدایت لیزری آنها که امکان رسیدن آنها به هدف را بدون تاثیرپذیری از ابر و دود فراهم می کند، به انگلیس این قابلیت را می دهد که حملات 24 ساعته ای را علیه طیف گسترده ای از اهداف عملی کند.

شینهوا نوشت: این تسلیحات علاوه بر این دارای یک مکانیزم فیوز تخریب امن و محافظ دار هستند؛ به این معنا که این بمب ها به محض اینکه به اهداف مورد نظر خود می رسند، منفجر می شوند.

بمب های " Paveway IV"، در سال 2011 میلادی در جریان جنگ هوایی علیه لیبی مورد استفاده قرار گرفتند و در حال حاضر نیز از آنها در جنگنده های "تورنادو" در افغانستان استفاده می شود؛ این بمب ها برای اولین بار در سال 2008 میلادی در عملیات های افغانستان به کار گرفته شدند و ساخت هواپیماهایی که مناسب جنگنده های "تایفون" نیروی هوایی انگلیس باشند در دست است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها