کد خبر: ۴۷۸۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
مهندس سید مهدی هاشمی عضو جبهه پایداری در گفتگویی مکتوب با هم اندیشی به سوالات ما پیرامون جبهه پایداری و انتخابات مجلس نهم پاسخ داد که متن آن در ادامه آمده است.

 هم اندیشی: با توجه به نتایج دور اول  انتخابات اقبال مردمی به جبهه پایداری را چگونه ارزیابی میکنید؟

 مهندس هاشمی:

 جبهه پایداری انقلاب اسلامی با آنکه عمر چندان طولانی نداشته و همچنین در همه حوزه های انتخابیه نامزد مورد حمایت به مردم معرفی نکرده است، با این حال با استقبال خوبی مواجه شد.

بیان دیدگاه های انقلابی و اصیل، صداقت و یکرنگی و پرهیز از سیاسی کاری و فریب افکار عمومی از خصایصی بود که مورد توجه مردم قرارگرفته و امیدواریم با فراهم شدن امکانات بیشتر برای ارتباط گسترده تر میان جبهه پایداری و اقشار اجتماعی اقبال به آن بیشتر شود.

ضمن آنکه باید توجه داشت جبهه پایداری خود را یک حزب و گروه جدا و تافته جدا بافته از مردم نمی داند و در گفتار و رفتار سعی داشته است افراد خود را از متن مردم و از میان اقشار اجتماعی بگزیند تا فاصله و تفاوتی میان جبهه و مردم احساس نشود.

 هم اندیشی:آیا جبهه پایداری در انتقال  منش فکری  و شعارهای خود به مردم موفق بود وآحاد مردم با دیدگاهها و مواضع این جبهه و گفتمانی که این جبهه در پی آن است آشنا شدند؟

مهندس هاشمی:

ارزیابی موفقیت جبهه پایداری در این برهه کوتاه به دور از منطق و خرد است. باید اجازه داد در یک دوره مناسب قابل ارزیابی این سنجش صورت گسرد.

البته اعتقاد دارم شروع جبهه پایداری خوب بوده است و انشاء الله با تداوم حرکت در مسیر انقلاب و ولایت فقیه، صراط مستقیم سیاسی ادامه یابد.

 هم اندیشی: برای توسعه و تشکیلاتی کردن این جبهه چه کارهایی مد نظر دارید؟

مهندس هاشمی:

یکی از موضوعاتی که در تشکیلات جبهه پایداری مورد توجه است، توجه به تخصصهاست. این جبهه از افراد متخصص تشکیل شده است و می کوشد با انسجام بخشی بیشتر میان گروه های تخصصی، ضمن رعایت همگرایی با عمومیت جامعه انقلابی، به اهداف تشکیلاتی برسد.

هم اندیشی: با این تحلیل که "انتخابات مجلس نهم آخرین میخ بر تابوت اصلاح طلبی بود" چقدر موافقید؟ به نظر شما اصلاح طلبان ظرفیتی برای نقش آفرینی در فضای سیاسی کشور دارند؟

مهندس هاشمی:

اگر روشی که اصلاح طلبان در دوری از آرمانهای انقلاب اسلامی و ضربه زدن به جامعه و کشور دارند مورد تجدید نظر قراربگیرد و حرکت سیاسی منطقی و در قالب ساختار سیاسی و اجتماعی کشور همانطور که برخی رهبران آنها متوجه شده اند، در پیش گرفته شود، این گروه نیز مانند سایر مردم می توانند در آینده کشور نقش داشته باشند.

 هم اندیشی: تحلیلهای متفاوتی از چرایی شرکت خاتمی در انتخابات ارائه میشود. نظر شما در این مورد چیست؟

مهندس هاشمی:

ایشان برای تداوم حیات سیاسی و اجتماعی خود به این نتیجه رسید که باید در قالبهای مورد تایید همه فعالیت کند و از برخی مشاوره های تنش زا که دیگران به وی پیشنهاد داده اند پرهیز کند.

هم اندیشی: علت اقبال کمتر مردم تهران نسبت به متوسط کشور برای شرکت در انتخابات را چگونه ارزیابی میکنید و چه راهکارهایی را برای افزایش مشارکت مردمی  تهران پیشنهاد میکنید؟

مهندس هاشمی:

تعدد و پراکندگی جمعیت تهران و نبود ساختار کامل برای اخذ رای، و نبود تعداد کافی صندوق های سیار، همیشه مشارکت مردم تهران در انتخابات مجلس را پایین آورده است.

ضمن آنکه مردم و نمایندگان منتخب مردم در تهران عموما دیدگاه ملی و فراملی دارند و اینگونه نیست که وعده های موضوعی و موضعی برای حضور مردم به عنوان یک امکان نگاه شود.

با توجه به موارد فوق، طبیعی است که حساسیت آنها در این خصوص خیلی برانگیخته نمی شود.

هم اندیشی:حضرت آقا انتخابات اخیر را سیلی توهم زدا برای دشمنان ایران دانستند .به نظر جنابعالی رویکرد کشورهای غربی بعد از انتخابات پرشور مجلس در قبال ایران  چگونه خواهد بود و آیا دچار تغییرات بنیادین خواهد شد؟

مهندس هاشمی:

مطمئنا مشاهده میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس و تصوری که بعد از حوادث فتنه 88 برای استکبار جهانی بوجود آمده بود، باعث عقبگرد دول غربی شد که صراحتا در اظهارات رئیس جمهور آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی بیان شد.

پذیرش آغاز مذاکرات برسر مسائل هسته ای نشانه واضحی از این تغییر سیاست است که انشاء الله با استقامت و پایداری مردم و دولت در این راه خطیر و تاریخ ساز، خواب پریشان استکبار تعبیر نخواهدشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها