کد خبر: ۴۷۰۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۹ فروردين ۱۳۹۱
روز پرستار و مشکلات جدید پرستاران:
با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام و علما و بزرگان ما در صیانت از ارزش های زنان در جامعه شاهد پوشش مناسب اکثر پرستاران گرانقدر در محیط کار خود هستیم. اما چندی است که در برخی از بیمارستان های خصوصی به علت کج سلیقگی گردانندگان و مدیران آن بیمارستان ها توجه چندانی به حجاب پرستاران نمی شود. در یکی از بیمارستان های دولتی قم! در سایه بی توجهی مسئولان بیمارستان، حجاب برتر پرستاران با واکنش تمسخر آمیز برخی از پزشکان و مدیران بخش های بیمارستان روبه رو می گردد.
به گزارش پایگاه 598 سالهاست كه در كشور ما ، روز میلاد دختری از خاندان امامت و رسالت ، یادگار فاطمه (س) و یادآور علی (ع) ، زینب كبری (س) به نام روز پرستار نامیده و گرامی داشته می شود ، و هر ساله با فرا رسیدن روز میلاد حضرت زینب و روز پرستار به پرستاران هدیه یا هدایایی اعطا می شود و تنها برای یك روز وجدان جمعی بیدار می شود و با تقدیری مراسم را شروع و با هدیه ایی مراسم را با اتمام می رساند .

گویی این روزها در تاریخ رویدادهای كشورمان تنها از این رو نهاده شده تا مسئولیت مسئولان ، پاسخگویی آنان و توجه مردم به جای مداومت در طول سال به یك روز در سال محدود شود . و این در حالی است كه مسئولان و مردم دیدگان خود را بر روی جان فشانی ها ، زحمات و ایثارگری های پرستاران بسته اند .

زمانی که از مشکلات پرستاران صحبتی به میان می آید همگان فقط به بخشی از مشکلات این قشر ایثارگر به میان می آید، موضوعاتی چون حقوق کم پرستاران که هر از چندی با اظهارات مسئولی و یا تصویب قانونی به یاد می‌آید و باز دوباره بی‌آنکه اتفاقی رخ دهد و یا چیزی تغییر کند از یاد می‌رود. هر چند تشکل‌هایی مانند نظام پرستاری و خانه پرستار مدعی‌اند که همواره بی‌ذره‌ای کوتاهی به دنبال حق و حقوق این قشر همیشه زحمتکش و پردغدغه هستند.

شاید یکی از به یاد ماندنی ترین سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار خواهران پرستار فرمایشان ایشان در خصوص چادر و حجاب برتر باشد. رهبر فرزانه انقلاب در این باره می فرمایند: " مردم ما چادر را انتخاب كرده‏اند. البته ما هيچ وقت نگفتيم كه «حتماً چادر باشد، و غيرچادر نباشد.» گفتيم كه «چادر بهتر از حجاب‌هاى ديگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ كنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پيش از آن‏كه يك حجاب اسلامى باشد، يك حجاب ايرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست 1373/7/20 "

لذا با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام و علما و بزرگان ما در صیانت از ارزش های زنان در جامعه شاهد پوشش مناسب اکثر پرستاران گرانقدر در محیط کار خود هستیم. اما چندی است که در برخی از بیمارستان ها بالاخص بیمارستان های خصوصی به علت کج سلیقگی گردانندگان و مدیران آن بیمارستان ها توجه چندانی به حجاب پرستاران نمی شود.

بنابر اخبار رسیده به پایگاه 598، در کمال تعجب در یکی از بیمارستان های دولتی قم! در سایه بی توجهی مسئولان بیمارستان، حجاب برتر پرستاران با واکنش تمسخر آمیز برخی از پزشکان و مدیران بخش های بیمارستان روبه رو می گردد و مسولان بیمارستان به جای برخورد با پزشک خاطی ، پرستار محجبه را به بخش دیگری منتقل نمودند که شاید با این کار بتوانند صورت مسئله را پاک کنند.

هر چند که مخالفت با چادر به عنوان حجاب و پوشش برتر برای پرستاران در بیمارستان ها عمومینت نداشته و ندارد اما بروز چنین مشکلاتی حتی به صورت معدود چه از نظر شرعی و قانونی چه از نظر حفظ شأن پرستاران صحیح به نظر نمی رسد.

شاید برای شناخت جایگاه پرستار باید رجوع کرد به "بزرگ پرستار همیشه تاریخ" حضرت زینب (علیهاالسلام) . او که با کمال اخلاص و حفظ حریم عفاف و نجابت، در سال های گوناگون حیات خود، از پنج امام بزرگوار، پرستاری کرده است؛ حضرت علی علیه السلام به هنگام ضربت خوردن، امام حسن مجتبی در هنگام مسمومیت، امام حسین علیه السلام در لحظات تنهایی و غربت، امام سجاد علیه السلام در رویارویی با سوز تب جان سوز، و از امام محمد باقر علیه السلام به همراه کودکان صحرای کربلا. نام زینب، این پرستار جاودان همیشه تاریخ، همیشه بر تارک زمان می درخشد و همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار می اندازد و امروز، روز پرستار، به زادروز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
کفیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
لطفا بنویسید در کدام بیمارستان قم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها