کد خبر: ۴۶۹۸۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۰۸ فروردين ۱۳۹۱
در حالی که چند روز از پاکسازی منطقه باباعمرو استان حمص سوریه از عناصر مسلح گروه‌های تروریستی می‌گذرد، رئیس جمهور سوریه برای بررسی اوضاع در این منطقه حضور یافت.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "سی‌بی‌اس" آمریکا، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه برای بررسی اوضاع به منطقه "بابا عمرو" در شهر حمص رفت.

شهر حمص که در غرب سوریه قرار دارد فاصله‌ای 150 کیلومتری با دمشق، پایتخت این کشور دارد.

طی ماه‌های گذشته منطقه باباعمرو شهر سوریه مرکز فعالیت گروه‌های تروریستی علیه مردم و دولت این کشور بوده است. نیروهای سوری چند روز پیش توانستند که این منطقه را از وجود تروریست‌ها و گروه های مسلحی که تسلیحات خود را از برخی کشورهای عربی و غربی دریافت می‌کردند پاکسازی کنند.

از سوی دیگر اهالی منطقه باباعمرو روز گذشته بازگشت آرامش و امنیت به منطقه خود را جشن گرفتند.

در این مراسم مردم باباعمرو با اعلام حمایت از اصلاحات و وحدت ملی از اقدام ارتش سوریه در آزاد سازی این منطقه تشکر و قدردانی کردند.

این منطقه تا پیش از 11 اسفند گذشته به مدت چند ماه تحت تصرف افراد مسلح بود که پس از چند هفته محاصره و عملیات ارتش سوریه آنان مجبور به فرار از منطقه شدند.

شماری از افراد مسلحی که در این منطقه فعالیت می‌کردند، به لبنان و شمار دیگری به استان ادلب در شمال غرب سوریه و ترکیه فرار کردند.

در جریان چند ماه درگیری در باباعمرو بسیاری از ساختمان‌های این منطقه در اثر فعالیت‌های خرابکارانه این افراد مسلح تخریب شده و منطقه شبیه یک منطقه جنگ‌زده شده است .

نیروهای ارتش سوری طی ماه‌های اخیر بیش از 150 دستگاه خودروی دولتی را کشف و ضبط کردند که توسط افراد مسلح در جریان اقدامات مختلف ربوده شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها