کد خبر: ۴۶۷۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
مشرق - پايگاه خبري "گلوبال ريسرچ" در مقاله اي که در مورد توطئه هاي غرب عليه سوريه نوشته است، تأکيد مي کند که غرب به دنبال استفاده از حريم هوايي سوريه براي جنگنده هاي خود براي دخالت نظامي در اين کشور است.

اين در حالي است که بر اساس تازه ترين نظرسنجي ها بشار اسد رئيس جمهور اين کشور محبوبيت زيادي در ميان مردم دارد.

البته طرح حمله به سوريه از زمان هاي زيادي در آمريکا مطرح بوده است، ويسلي کلارک ژنرال بازنشسته آمريکايي در سخناني که در گردهمايي کومنولث در سال 2007 ميلادي مطرح مي کند، از کودتايي سياسي سخن مي گويد که مي تواند آغازگر پروژه قرن جديد آمريکا باشد.

دليل آن نيز سندي محرمانه است که از دفتر وزارت جنگ آمريکا در سال 2001 ميلادي صادر شده و بر بازسازي تمام ساختارهاي خاورميانه و شمال آفريقا بر اساس منافع آمريکا تأکيد شده است که در آن، سوريه بخشي از اين پازل است که به عنوان "سکوي پرتاب" در اين طرح مورد استفاده قرار مي گيرد.

همچنين تغيير نظام در سوريه يکي از مهم ترين اولويت هاي مطرح شده در ناتو است که آمريکا رهبري آن را بر عهده دارد و مي خواهد با همکاري برخي کشورهاي عربي و منطقه اي آن را انجام دهد.

اين موضوع قرار است از طريق برخي رسانه ها بويژه شبکه قطري "الجزيره" انجام گيرد. آنها تلاش مي کنند با تجهيز گروهک هاي راديکال در منطقه که عمدتاً وهابي و سلفي هستند، آنها را عليه علويان و اقليت شيعه در سوريه بشورانند. دولت بوش نيز از سال 2005 ميلادي اقدام به تأمين مالي گروه هاي مخالف سوريه کرده است.

در اين راستا افراد مسلح آموزش داده شدند و آمريکا هم در کنار تلاش غرب براي افزايش اختلافات مذهبي در سوريه، اقدام به قاچاق سلاح به سوريه از طريق پايگاه اينجرليک در ترکيه کرده و حمايت مالي از نيروهاي مخالف دولت سوريه به سرکردگي رياض الاسعد را بر عهده گرفته است.

منابع نظامي و جاسوسي به پايگاه خبري صهيونيستي دبکافايل گفتند که يگان هاي ويژه عملياتي از انگليس و قطر شورشيان را در شهر حمص ياري مي دهند و براي آنها تجهيزات لازم را فراهم مي کنند.

اين در حالي است که امير قطر بتازگي پيشنهاد حمله و دخالت نظامي خارجي به سوريه را مطرح کرده است. در اين راستا "عبدالحکيم بلحاج" از فرماندهان نظامي افراطي ليبي و عضو سازمان تروريستي القاعده در مرزهاي ترکيه مستقر شده و آماده ورود به سوريه در زمان صدور دستور است.

بلحاج از سمت خود به عنوان نايب رئيس شوراي نظامي در ليبي استعفا داد تا بر عمليات ارتش آزاد سوريه نظارت داشته باشد.
رسانه هاي سوري نيز از جناياتي سخن مي گويند که گروه هاي تروريست با سلاح هاي آمريکايي و اسرائيلي در سوريه انجام مي دهند و اين در حالي است که غرب مدعي است  که حکومت بشار اسد در کشتار جمعي شهروندان در سوريه دست دارد.

جالب اينجاست که ايمن الظواهري نيز از تمامي اعضاي سازمان القاعده در جهان خواسته است تا به سوريه بروند و از تروريست هاي مخالف سوريه حمايت کنند، از سوي ديگر موسسه اي موهوم به نام "المرصد السوري لحقوق الانسان" وجود دارد که منبع تمامي آمار غلط در زمينه کشته شدن انسانهاي بي گناه در سوريه است، بر خلاف اعلام منابع رسانه اي، مقر اصلي اين مرکز نه در دمشق بلکه در لندن قرار دارد و بسياري از شايعات و نوارهاي ويديويي ساختگي را اين مرکز منتشر مي کندو گزارش ها نشان مي دهد که اسناد و مدارک ارائه شده از سوي اين مرکز در هيچ دادگاهي قابل دفاع نيست.

اين گزارش در ادامه به ناديده گرفته شدن گزارش ناظران اتحاديه عرب از سوريه اشاره کرده و آن را در راستاي تشديد جنگ تبليغاتي عليه دمشق مي داند، اين بي توجهي به حدي است که "محمد الدابي" رئيس هيئت ناظران اتحاديه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد که ديگر هرگز در چارچوب فعاليت هاي اتحاديه عرب کار نخواهد کرد.

از سوي ديگر گزارش ها حاکي از اين است که اسرائيل در عمليات نظامي احتمالي عليه سوريه وارد عمل مي شود و وهابي هاي سعودي نيز نقش مهمي در اين زمينه ايفا خواهند کرد و سعي مي کنند تا گروه هاي شيعي و علوي را کنترل و مهار کنند.

اين گزارش، هدف نهايي از ايجاد بي ثباتي در داخل سوريه را منزوي کردن تهران و از بين بردن شيعيان و علويان هم پيمان با دمشق ذکر و تأکيد کرد که اسرائيل نيز فوايد زيادي از براندازي بشار اسد مي تواند ببرد، چرا که شوراي موسوم به ملي سوريه اعلام کرده که در صورت براندازي اسد، روابط اين کشور با ايران را قطع خواهد کرد و انتقال سلاح ايران براي حزب الله و حماس را نيز متوقف مي کند.

به اين ترتيب احتمال مي رود که درگيري منطقه اي بسيار خطرناکي ايجاد شود که در اين درگيري چين و روسيه نيز به نفع ايران و براي دفاع از اين کشور وارد عمل شوند. اين درگيري مي تواند خسارت هاي فراوان به اقتصاد جهان وارد کند و بحران مالي گسترده اي را در جهان ايجاد کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
راه قدس از كربلا مي گذرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها