کد خبر: ۴۶۲۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
عضو جبهه پایداری گفت: پرسش‌های طراحی‌ شده برای سوال از رئیس‌جمهور یکسان نبود و در واقع نمایندگان نتوانستند از این ظرفیت عظیم برای طرح دغدغه‌های مردم استفاده کنند.

جواد محمدی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره سوال از رئیس‌جمهور که چهارشنبه هفته قبل در صحن علنی مجلس برگزار شد، اظهار داشت: اصل سؤال از رئیس‌جمهور تأیید اجرای قانون و مردم سالاری دینی بود که این امر از نقاط قوت نظام محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سوال‌کنندگان، غلط بودن نسبت‌های ناروا به وی را مشخص کرد، افزود: در جلسه چهارشنبه، مجلس و دولت نشان دادند که به دنبال تبعیت از مقام معظم رهبری هستند و بر این اساس ولایت‌مدار‌ی‌شان را تایید کردند.

 محمدی گفت: امیدواریم این بصیرت که در نمایندگان مجلس ایجاد شده است استمرار داشته باشد و ما شاهد رد طرح نظارت از سوی آنها نباشیم.

 عضو جبهه پایداری درباره ضعف‌های سؤال از رئیس جمهور تصریح کرد: سؤا‌ل‌های طراحی‌ شده یکسان نبود و در واقع نمایندگان نتوانستند از این ظرفیت عظیم برای طرح دغدغه‌های مردم استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه پرسش 10 سؤال از رئیس جمهور باعث شد که وی نتواند خوب و جامع پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: به دلیل تعداد زیاد سؤالات، رئیس جمهور سریع از آنها عبور می‌کرد و پاسخ کامل نمی‌داد.

 محمدی با اشاره به ادبیات رئیس جمهور در پاسخ به سؤالات تاکید کرد: هر چند ادبیات آقای احمدی نژاد متناسب با عرف سیاست نبود اما در واقع وی با این ادبیات در صدد اقناع افکار عمومی بود.

 عضو جبهه پایداری ادبیات احمدی نژاد در مجلس را همان استراتژی "بهترین دفاع تهاجم است" دانست و افزود: نکته مهمی که ما در این سؤالات شاهد بودیم پاسخگویی به نسبت‌های ناروایی بود که به رئیس جمهوری داده می‌شد در حالی که وی بر ولایت مداری خود تاکید کرد.

 وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید برنامه و بودجه سال 91 را برنامه ریزی کنند تا دولت بتواند آن را جلو ببرد از این رو آنها نباید به دنبال تسویه حساب سیاسی با دولت باشند.

 محمدی یکی دیگر از نکات مثبت سؤال از رئیس جمهور را عدم وجود مشکل در این سطح از روابط دولت و مجلس دانست و گفت: البته این سؤالات به زعم برخی از نمایندگان مشکلات اساسی کشور بود اما مردم توجه زیادی به آن نکردند.

 عضو جبهه پایداری یادآور شد: سؤالات روز چهارشنبه که از رئیس جمهور پرسید شد دو وجهه داشت؛ اول اینکه این سؤالات مشکل اصلی مردم نبوده و تنها حاشیه بود لذا این سؤالات ارزش هزینه دادن مجلس و دولت را نداشت.

 وی با اشاره به وجهه دوم این سؤالات تصریح کرد: مدیریت خوب نظام اجازه نداد که برخی تنش‌های موجود به بدنه مردم و جامعه تسری یابد.

 محمدی با تاکید بر اینکه سؤالات از رئیس جمهور حاشیه بود و رنگ و بوی سیاسی داشت، اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید برای استمرار ولایت‌مداری خود طرح نظارت بر نمایندگان را که با رای کمی رد شد تصویب کنند و کسانی که این طرح را رد کردند خود طراح سؤال از رئیس جمهور بودند.

 عضو جبهه پایداری با بیان اینکه مجلس از حق قانونی خود برای سوال از رئیس‌جمهور استفاده کرد، گفت: نقد منصفانه‌ای از سوی دولت و مجلس صورت گرفت.

 وی متذکر شد: ممکن است گفته شود چرا رئیس جمهور از مجلس انتقاد کرد که باید گفت وقتی مجلس از دولت انتقاد می‌کند متقابلا دولت نیز دست به انتقاد از نمایندگان می‌زند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها