کد خبر: ۴۵۹۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
یک گروه جوان ایرانی با ایده ارائه نرم‌افزار رستوران یاب روی اپل، قدم تازه‌ای در مسیر تولید محتوای فارسی منطبق بر فناوری‌های جدید بر داشته است.

فارس، در کنار فراگیر شدن سیستم‌عامل‌های آندروید و اپل، عدم پشتیبانی از زبان فارسی و متناسب نبودن کاربرد این سیستم‌ها با نیاز کابران ایرانی‌، موجب ایجاد نگرانی‌‌هایی از کاهش حجم محتوی ایرانی همراه شده است که یک گروه جوان و خلاق ایرانی با ایده ارائه نرم‌افزار رستوران یاب روی اپل، قدم تازه‌ای در مسیر تولید محتوی فارسی بر داشته است.

این گروه جوان ایرانی ایده جدیدی را برای تولید محتوا و مناسب سازی سیستم‌های اپل و آندروید برای کاربران ایرانی ارائه داده است.

در شرایطی که سیستم‌ عامل های IOS اپل و اندروید هر روز اقبال بیشتری در بازار کسب می‌کنند، نبود برنامه‌های فارسی یکی از دلایل متناسب نبودن این سیستم‌ها با نیاز کاربران ایرانی است؛ به گونه‌ای که هم اکنون تعداد نرم‌افزارهای فارسی برای این سیستم‌ها از تعداد انگشت‌های دست کمتر است و اغلب این نرم‌افزارها را نیز نرم‌افزارهای تقویم و فرهنگ لغت را تشکیل می‌دهند.

در این رابطه گروهی متخصص از چند جوان ایرانی، برای نخستین بار طرح جالبی را برای بومی سازی و متناسب ساختن کاربردهای این سیستم‌ها با نیاز واقعی کاربران ایرانی ارائه داده‌اند.

ایده این شرکت کوچک داخلی، از سال 84 و در قالب یک سایت اینترنتی "رستوران‌یاب" عملی شد که لیستی از مشخصات، عکس و منوی رستوران‌های شهر را به کاربران معرفی می‌کند.

سایت fidilio.com، در سال 84 و با مراجعه روزانه 8 بازدیدکننده کار خود را آغاز کرد و هم اکنون هر روز 5 هزار کاربر از این سایت بازدید می ‌کنند.

مدیران جوان سایت فیدیلیو، رفته رفته و در پی اقبال عمومی سایت، در شرایطی که اغلب سیستم‌‌های همراه بر جاوا استوار بود، نسخه جاوای سایت را ویژه گوشی‌های تلفن همراه عرضه کردند و امروز و پس از گذشت 6 سال از آغاز فعالیت و متناسب با منسوخ شدن فناوری‌های قدیمی و ورود فناوری‌های جدید، نسحه IOS این نرم افزار ویژه سیستم‌‌های اپل عرضه شد.

به این ترتیب با تجهیز گوشی‌‌های جدید تلفن همراه با سیستم GPS، کاربر می‌تواند با این نرم‌افزار رستوران‌های نزدیک خود را شناسایی کند.

اضافه شدن امکانات جدیدی از جمله فرهنگ لغت غذا، غذا نامه و ارائه اطلاعات جامعی از غذاهای سرو شده در رستوران‌ها، از جمله امکانات جدید این نرم‌افزار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها