کد خبر: ۴۵۴۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
بروجرد با تمام نعمت‌های خدادادی و زیبایی‌هایش در آستانه آغاز سالی نو چشم انتظار گردشگران و مهمانان نوروزی است، مسافران نوروزی اوج زیبایی‌های طبیعی را همیشه در استان لرستان و شهرستان بروجرد مشاهده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، یکی از دیدنی‌ترین مناطق بروجرد مسجد جامع بروجرد است، که مربوط به دوره سوم هجری است و جزو آثار ملی به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی یکی از نخستین مساجد ساخته شده در ایران است که در سه‌راه جعفری بروجرد واقع شده است.

از دیگر بناهای تاریخی در این شهر امام‌زاده جعفر است که با پنج واسطه به امام سجاد(ع) می‌رسد و این امام‌زاده با گنبدی هرمی شکل بنای بسیار زیبایی دارد و در میدان جعفری قرار گرفته است.

بیت آیت‌الله بروجردی با معماری بسیار زیبا یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی در بروجرد است که در خیابان صفا واقع شده و هم‌چنین مجموعه فرهنگی خانه طباطبایی‌ها در بروجرد از جاهای دیدنی این شهرستان به شمار می‌آید.

از جاهای دیدنی بروجرد در فصل زیبای بهار گردشگاه گلدشت است که به خاطر داشتن رودهای پر آب و داشتن فضاهای بسیار سرسبز و آب و هوای معتدل و دل‌انگیز، توجه بسیاری از گردشگران و مهمانان نوروزی را به خود جلب کرده است.

سراب کرتول از دیگر مناطق دیدنی در بروجرد است که این سراب بین جاده اشترینان-بروجرد در روستای توده زن واقع شده است و به خاطر داشتن فضاهای سبز جلوه‌ای زیبا را در ذهن مسافران به یادگار می‌سپارد.

تفرجگاه جغا دیدنی‌ترین منطقه تفریحی در بروجرد است که هتل زاگرس هم در کنار این تفرجگاه قرار گرفته و از بالای تپه چغا شهر زیبای بروجرد با چشم‌اندازی زیبا دیده می‌شود.

پارک سماور در ایام تعطیلات و به خصوص در ایام نوروز توجه مهمانان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و مسافران با زدن چادرهای مسافرتی در این پارک از فضای زیبا و دیدنی این پارک استفاده زیادی می‌کنند.

باغ فدک که در ابتدای جاده گلدشت قرار دارد از ویژگی‌های دیدنی خاصی برخوردار است که می‌توان به وجود رودخانه برای قایق‌سواری، باغ پرندگان، پیست دوچرخه‌سواری و هم‌چنین یک پیست برای اتومبیل‌سواری کودکان در این باغ اشاره کرد که با داشتن فضاهای دیگر برای بازی فرزندان و داشتن آلاچیق‌های مناسب برای خانواده‌ها این باغ مورد توجه بسیاری از مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها