کد خبر: ۴۵۴۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
عضو ارشد بانک مرکزی اروپا تاکید کرد هفده کشور عضو یورو در سال 2012 با رکود نسبی و ملایمی روبرو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس بنویت کوئر عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا تصریح کرد اقتصاد منطقه یورو طی سال 2012 میلادی با رکود نسبی و ملایمی روبرو خواهد شد و افزایش قیمت نفت در بلند مدت می تواند موجب افزایش نرخ تورم کشورهای اروپایی شود .

وی در ادامه افزود افزایش مالیات بر ارزش افزوده و رشد قیمت انرژی موجب کاهش هزینه های مصرفی بخش خصوصی در برخی کشورهای اروپایی شده است ولی این دو عامل هنوز تاثیری بر نرخ تورم اروپا نداشته است . هر گونه تاثیر افزایش قیمت انرژی بر نرخ تورم اروپا در شرایط کنونی موقتی و زود گذر خواهد بود . هر گونه افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد منطقه یورو بستگی مستقیمی به افزایش سطح دستمزد خواهد داشت .

بر این اساس نرخ تورم منطقه یورو طی ماه فوریه به بیش از 2.7 درصد رسید که این رقم بالاتر از هدف 2 درصدی تعیین شده از سوی بانک مرکزی اروپا است . بانک مرکزی اروپا برای سال 2013 میلادی نرخ تورم 0.9 تا 2.3 درصدی را برای منطقه یورو پیش بینی کرده است .

ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا در ماههای گذشته دو بار نرخ بهره بانکی اروپا را کاهش داده است . کمیسیون اروپا گزارش داد رشد اقتصادی منطقه یورو طی سه ماه پایانی 2011 با افت 0.3 درصدی روبرو شده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها