کد خبر: ۴۴۹۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۲     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
در حالی که امروز بمب افکن های اسرائیل 14 فلسطینی را شهید کردند، شبکه بی بی سی فارسی خبر از برگزاری جشن پوریم در این منطقه اشغالی را مخابره نمود.

جام نیوز به نقل از منابع خبری امروز، شنبه 10 مارس (20اسفند) با حمله بمب افکن های اسرائیلی 14 فلسطینی شهید شده اند. این در حالی است که سایت شبکه "بی بی سی فارسی" (BBCPersian) خبر برگزاری جشن پوریم در این کشور را مخابره نمود.

سایت فوق در این زمبنه آورده است: «پوریم یکی از اعیاد مذهبی یهودیان است که ریشه در تاریخ باستان ایران دارد. به باور یهودیان، همسر خشایارشاه در دوران حکمرانی او مانع از کشتار قوم یهود شد. این نجات از قتل عام است که هر سال در پوریم جشن گرفته می شود.»

لازم به ذکر است سایت "فردا نیوز" در باره جشن پوریم نوشته است: «جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایرانی‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .در این 3 روز 70 هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند با بی‌رحمی تمام به قتل رسیدند و اموالشان به غارت برده شد. این نسل‌کشی بی‌سابقه مطابق با روز 13 فروردین بوده است.»

با این حال عجیب به نظر می رسد که یهودیان روزی که در تاریخ به کشتن سه روز متوالی ایرانیان شهرت دارد را جشن می گیرند و سایت بی بی سی فارسی مطلبی خلاف آن را در سایت خود می آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها