کد خبر: ۴۴۷۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
برای بررسی جرایم نظام حاکم بر بحرین
شماری از نمایندگان مجلس الامه کویت و فعالان سیاسی این کشور با اشاره به جرایم خاندان آل خلیفه علیه مردم بحرین، خواستار ارسال کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان های بین المللی به بحرین شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کویت، در سمیناری که با عنوان حمایت از حقوق مشروع مردم بحرین در کویت برگزار شد «عبد الحمید دشتی» نماینده مجلس کویت و رئیس شورای بین ‌المللی "محاکمه عادلانه و حقوق بشر" با اشاره به راهپیمایی مسالمت آمیز سراسری ملت بحرین در روز جمعه گذشته، پیام این راهپیمایی را روشن و شفاف دانست.

وی تاکید کرد: ملت بحرین با ایستادگی و مقاومت در برابر جنایت های نظام حاکم بر این کشور به دنبال حقوق قانونی و مشروع خود بوده و آن را به دست خواهد آورد.

دشتی جرایم نظام حاکم بر بحرین را مصداق جنایات ضد بشری و استفاده از انواع سلاح های ممنوعه را کشتار جمعی توصیف کرد و گفت: متأسفانه جنایات ضدبشری، کشتار جمعی و جنایاتی که در بحرین با مشارکت دست های پنهان و آشکار بیگانگان صورت می گیرد، با سکوت مطلق غرب و جامعه جهانی همراه است.

این نماینده مجلس کویت افزود: سکوت جامعه جهانی و اتحادیه عرب در برابر حوادث بحرین در حالی صورت می گیرد که جرایم و جنایات ثبت و ضبط شده علیه مردم اصیل عربی در بحرین، برای اقامه ده ها هزار دعاوی علیه رژیم آل خلیفه کفایت می کند.

نماینده مجلس کویت با تاکید بر ضرورت ارسال کمیته حقیقت یاب از سوی اتحادیه عرب برای بررسی جنایات رژیم حاکم بر بحرین، خواستار خروج نیروهای سعودی از بحرین شد و خاطرنشان ساخت: تصمیم از دست دستگاه های بحرینی خارج شده است و تصمیم گیری اصلی درباره بحرین از ریاض صورت می گیرد.

وی در پایان خروج نیروهای سعودی از بحرین و توقف جنایات علیه راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم بحرین و برگزاری گفتگوهای عادلانه میان نظام حاکم و گروههای معارض را تنها راه بازگشت آرامش به این کشور دانست.

در ادامه این مراسم، «صالح عاشور» از دیگر نمایندگان مجلس کویت نیز با حمایت از ایستادگی و مقاومت مردم بحرین جهت دستیابی به اصلاحات سیاسی و آزادی، آن را حق طبیعی و مشروع این ملت عنوان کرد و اظهار داشت: مردم از سلطه رژیم های سرکوبگر بر کشورشان خسته شده اند و خواسته آنها برای اصلاح سیاسی امری مشروع به شمار می رود.

عاشور که به دلیل حمایت از مردم بحرین از ورود به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ممنوع شده است، با اشاره به نقش دستگاه ها و سازمان های عربی منطقه در مقابله با خواست های مسالمت آمیز انقلاب های مردمی، گفت: سازمان های عربی با مقابله و ایستادگی در برابر خواست های مسالمت آمیز سیاسی و انقلاب های مردمی سعی دارند تا مسیر این انقلاب ها را به سمت خشونت و تشنج پیش ببرند اما تاکنون در بحرین و یمن موفق نشدند.

در ادامه این مراسم، شماری از فعالان سیاسی کویتی نیز با حمایت از انقلاب مردم بحرین جرایم رژیم آل خلیفه را محکوم کردند و خواستار ارسال کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان های بین المللی به بحرین شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها