کد خبر: ۴۴۶۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا خواستار تعیین فهرست تامین کنندگان نفتی جایگزین نفت ایران و محاصره دریایی ایران قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه تهران شد و از اعمال منطقه "پرواز ممنوع" نیز در ایران استقبال کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "کارل لوین" رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز گذشته اعلام کرد که محاصره بین المللی دریایی صادرات نفت ایران باید قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای تهران مورد بررسی قرار گیرد.

این سناتور دموکرات در این باره گفت: من فکر می کنم که این (محاصره دریایی ایران) گزینه ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد تا از طریق آن فشارها بر ایران جهت مهار برنامه هسته ای آن مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را افزایش دهیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا در ادامه با اشاره به اینکه ایران دومین تولید کننده بزرگ نفتی اوپک و سومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان محسوب می شود، ادامه داد که برای اعمال هرگونه محاصره این چنینی باید در ابتدا تامین کنندگان نفتی جایگزین (نفت ایران) فهرست بندی شوند و بعد محاصره دریایی اعمال شود تا به این طریق از افزایش بهای نفت در بازارهای نفت جهانی جلوگیری شود.

لوین در ادامه درباره اعمال راه هایی جهت افزایش فشار غیر از گزینه جنگ با ایران از جمله تحمیل منطقه "پرواز ممنوع" بر فراز ایران گفت: چنین اقداماتی می توانند بسیار موثر باشند؛ من فکر می کنم که این اقدامات گزینه هایی هستند که هر کسی که تمایل به شرکت در آن ها را داشته باشد از جمله اسرائیل و آمریکا باید تمایل خود را نشان دهند.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا در ادامه درباره نهایی شدن تحریم های شدید و رو به رشد نفتی اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا بر ایران تا اول جولای سال جاری میلادی و تاثیر این تحریم ها در منصرف کردن ایران از برنامه هسته ای اش ابراز خوش بینی کرد و گفت: (این تحریم ها ایران است ایران را منصرف کند) نه به خاطر اینکه این کشور تسلیحات هسته ای ندارد، که من فکر می کنم دارد، بلکه به این دلیل که بهایی که ایران (در صورت ادامه برنامه هسته ای اش) مجبور به پرداخت خواهد شد از لحاظ انزوا (ی بین المللی) بسیار زیاد خواهد بود.

لوین با اشاره به اینکه از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران تعجب نخواهد کرد، مدعی شد: من می گویم که اگر ایران از صرف نظر از برنامه هسته ای اش خودداری کند، احتمال اقدام نظامی وجود دارد و برنامه های دفاع موشکی اسرائیل که تحت حمایت آمریکا قرار دارند،‌ توانایی ایران را برای انجام اقدامات تلافی جویانه علیه اسرائیل کاهش می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها