کد خبر: ۴۴۶۱۹
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا با شناسایی جوانی که در جنوب شرق تهران اقدام به زورگیری می‌کرده به روشن شدن ابعاد مختلف پرونده قضایی کمک کنند.

فارس، مرد 44 ساله‌‌ای در روز 29 دی سال جاری با مراجعه به شعبه یکم دادیاری دادسرای شهید محلاتی طی شکایتی از سرقت گوشی تلفن همراه و کیف خود به روش زورگیری خبر داد.

با دستور فرخاک‌فر دادیار این شعبه، پرونده جهت شناسایی و دستگیری متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزررگ ارجاع شد.

این مرد 44 ساله در توضیح ماجرای سرقت به افسر پرونده گفت: ظهر روز 28 دی‌ماه در حال خروج از پارکینگ منزل بودم که در هنگام خروج از خودرو برای بستن در منزل پیاده شدم که ناگهان یک نفر به طرف من آمد و در یک اقدام سریع و با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه و کیف داخل خودرو را از من گرفت و سوار ترک یک دستگاه موتورسیکلت که از پیش منتظر وی بود از محل فرار کرد.

شاکی محتویات کیف به سرقت رفته را دسته چک، اسناد مالکیت، مدارک هویتی و مقداری وجه نقد اعلام کرد.

باتوجه به این که مالباخته نمی‌توانست از متهم چهره‌نگاری کند و یا از طریق تصاویر مجرمان سابقه‌دار سارق اموال خود را شناسایی کند، کارآگاهان راه‌های دیگری را برای حل این پرونده انتخاب کردند.

از طرف دیگر با اطلاعاتی که از یک مجرم سابقه‌دار به نام هادی 25 ساله معروف به هادی گشنه به دست آمده بود کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه ششم دریافته بودند که این فرد سابقه‌دار پس از آخرین دستگیری خود در خردادماه که به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و با رأی قضایی روانه زندان شده بود، چند ماه قبل از زندان آزاد شده و مجدداً‌ با تغییر مخفیگاه اقدام به سرقت، کیف قاپی و زورگیری از شهروندان می‌کند.

لذا با تلاش و پیگیری های بسیار کارآگاهان موفق شدند مخفی‌گاه جدید وی را در تهرانپارس شناسایی کرده و با مراجعه به این مکان معلوم شد که در روز گذشته این متهم در تعقیب و گریز پلیسی توسط یگان دیگری از نیروی انتظامی متواری شده است.

در بازرسی از این مخفی‌گاه یک جلد سند مالکیت مسروقه کشف شد که متعلق به مالباخته 44 ساله‌ای بود که در تاریخ 28 دی‌ماه کیف و گوشی تلفن همراهش در مقابل پارکینگ منزلش سرقت شد.

با این اطلاعات و مدارک به دست آمده، برای کارآگاهان پایگاه ششم دیگر شکی باقی نماند که این فرد سابقه‌دار بدون عبرت از گذشته تاریک و پر از خلاف خود و دستگیری‌ها و زندان مجدداً به سرقت روی آورده است.

با مستندات جدید به دست آمده، کارآگاهان تلاش خود را برای شناسایی آخرین مخفی‌گاه هادی آغاز کردند.

در تاریخ 10 اسفند و پس از شناسایی مخفیگاه جدید این متهم سابقه‌دار در محدوده بازار تهران، کارآگاهان با تحت نظر قرار دادن این محل، در همان روز وی را در یک عملیات غافلگیرانه در سه راه امین حضور دستگیر کردند.

متهم با توجه به مدارکی که از مخفی‌گاه قبلی‌اش در تهرانپارس و شناسایی وی توسط چند مالباخته زورگیری و کیف‌قاپی، اعتراف کرد که وی به همراه همدستش اقدام به سرقت کیف‌قاپی و زورگیری در سطح جنوب شرق تهران می‌کردند و پس از سرقت وجه نقد، طلا و غیره را بین خود تقسیم کرده و اسناد و مدارک را به تعدادی از خریداران اموال مسروقه می‌فروختند. این خریداران اموال مسروقه نیز که خود افراد جاعل و کلاهبردار بوده با جعل اسناد، مدارک هویتی و چک‌ها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

با اعترافات هادی کارآگاهان تعداد دیگری از متهان و همدستان وی را یکی پس از دیگری شناسایی و دستگیر کردند که با توجه به دستگیری‌های اخیر این افراد‌، تحقیقات اولیه در مورد آنان با جدیّت ادامه دارد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: متهم مجرد، بیکار و دارای اعتیاد شدید به مواد مخدر از نوع شیشه است که انگیزه سرقت‌های خود را در مرحله اول تأمین هزینه اعتیادش اعلام کرده است.

 

 

وی ادامه داد: قاضی پرونده با انتشار بدون پوشش تصویر متهم در جرائد موافقت کرده لذا از شهروندانی که در ماه‌های اخیر از آنان به شیوه زورگیری و یا کیف قاپی و غیره سرقت شده است دعوت می‌شود جهت پیگیری موضوع و یا طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در بزگراه شهید محلاتی – خیابان نبرد شمالی مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها