کد خبر: ۴۴۵۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
مشکل الجزیره این است که بیشتر کارکنان این شبکه و بویژه خبرنگاران میدانی، واقعیتها در سوریه را از نزدیک می بینند و به راحتی نمی توانند از کنار آن عبور کنند.

الف، یکی از خبرنگاران شبکه "الجزیره" قطر در اعتراض به فعالیت‌های غیرحرفه‌ای و مغرضانه این شبکه درباره حوادث جاری در سوریه و انتشار خبرهای نادرست در این‌باره با دادن استعفا به همکاری خود با این شبکه پایان داد.

"علی هاشم" چند هفته پس از هک شدن و انتشار نامه‌های الکترونیکی‌اش که آنها را برای "رولا ابراهیم"، مجری سوری الجزیره ارسال کرده بود، همکاری خود را با این شبکه قطری را قطع کرد.

روزنامه "الاخبار" لبنان به نقل از منابع خود نوشت: علی هاشم همواره در ارتباط با مواضع شبکه الجزیره قطر در قبال سوریه اعتراض داشت. این خبرنگار الجزیره در نامه‌های خود با همکار سوری‌‌اش درباره اوضاع جاری در سوریه و فعالیت‌های غیرحرفه‌ای و خبرسازی‌های دروغین الجزیره علیه سوریه سخن گفته بود که پس از هک شدن میلش تمام این‌ نامه‌ها منتشر می‌شود.

یکی از این منابع تأکید کرد: مواضع هاشم آشکار و شناخته شده بود. برای آگاهی از مواضع علی هاشم می توان به نامه هایی مراجعه کرد که او برای همکارش رولا ابراهیم فرستاده بود. وی تصاویری را از عناصر مسلح و درگیری های آنها با ارتش سوریه در منطقه "خالد" برای شبکه الجزیره قطر فرستاد، ولی این شبکه از پخش این تصاویر جلوگیری کرد، و وی به دلیل گرفتن و ارسال این تصاویر به ارتباط با نظام سوریه متهم شد.

هاشم نامه‌هایی نیز به چند مسئول شبکه الجزیره قطر فرستاده و از آنها خواسته به این نکته توجه کنند که نظام سوریه بزرگترین حامی مقاومت است و خبرسازی علیه این نظام در واقع ضربه زدن به مقاومت در منطقه به شمار می‌آید.

در همین راستا اخیرا "منذر خدام" از مسئولان جنبش "معا" اعلام کرد، خانم "رولا ابراهیم" مجری سوری شبکه الجزیره قطر و عضو این جنبش به شدت از سوی کارمند بارز سوری این شبکه که وابسته به گروه موسوم به "شورای ملی" است، تحت فشار قرار دارد.

خدام افزود: احمد عبده مسئول بخش سوریه در شبکه الجزیره که برادر انس از رهبران شورای ملی است و خود را احمد ابراهیم معرفی می کند؛ از هر راهی برای تخریب چهره رولا ابراهیم و برادرش "غیاث" استفاده کرده است. رولا ابراهیم از فعالان جنبش "معا"، قبلا از اعتراضها داخل سوریه حمایت کرده بود.

الاخبار به نقل از منبع خود در الجزیره نوشت: همزمانی رویدادهای بحرین با حوادث سوریه وضع این شبکه را بدتر کرد، چراکه با وجود سرکوب ملت بحرین با ماشین کشورهای عربی، شبکه الجزیره کاملا درباره این موضوع سکوت کرده بود. امری که با نارضایتی برخی کارمندان الجزیره در دفاتر این شبکه در تونس، مصر، لیب، سوریه و بحرین همراه شد.

این منبع خاطرنشان کرد، مشکل الجزیره اکنون آن است که بیشتر کارکنان این شبکه و بویژه خبرنگاران میدانی، واقعیتها را از نزدیک می بینند و اکنون اختلافاتی بین کارکنان این شبکه در خصوص واقعیتهای سوریه وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها