کد خبر: ۴۳۶۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي با گذشت يك هفته از امضاي حكم رياستش و تكيه بر صندلي مديريت بزرگترين دانشگاه غيردولتي كشور، از برنامه هاي مديريتي و اجرايي خود گفت و وعده يك عيدي را به خانواده هايي داد كه دختران آنها دانشگاه آزادي هستند.
فرهاد دانشجو در گفتگو با مهر بعد از آغاز رياستش بر دانشگاه آزاد اسلامي، خبر از بررسي آيين نامه نقل و انتقالات، تغيير در نسبت استاد به دانشجو، تشكيل كميته هاي مشورتي و بررسي وضعيت كارمندان اين دانشگاه تا پايان سال جاري و ابتداي سال آينده داد.

عيدي رئيس دانشگاه آزاد به خانواده ها

وي در ادامه به بررسي آيين نامه نقل و انتقال دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: بررسي آيين نامه هاي دانشگاه آزاد را هم شروع كرديم تا روندي ايجاد شود كه نه تنها نياز نباشد در زمينه انتقال و جا به جاييها رئيس دانشگاه ورود يابد بلكه روند انتقال تسهيل شود.

وي در اين زمينه به آسان شدن نقل و انتقال دانشجويان دختر كه از خانواد هاي خود دور هستند، اشاره كرد و افزود: در صورتيكه دانشجويان دختر كه به دور از محل سكونت خود دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي هستند، متقاضي باشند مي توانند به نزديكي محل سكونت انتقال يابند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي البته تاكيد كرد كه انتقال به تهران فعلاً مد نظر نيست و روند جا به جاييها در اطراف تهران صورت مي گيرد.

به گفته دانشجو، در زمينه انتقال تمام واحدهاي دانشگاه آزاد يك سطح نيستند و بنابراين بايد نگاه كرد كه چگونه مي توان اين كار را كرد تا عدالت رعايت شود.

وي از زمان اجرايي شدن اين امر خبر داد و گفت: اين احتمال است كه براي سال تحصيلي آينده اين روند اجرا شود و اميدوارم اين خبر يك عيدي براي خانواده هايي باشند كه از فرزند دختر خود دور هستند.

رئيس دانشگاه آزاد گفت: اين خانواده ها بدانند كه رئيس جديد دانشگاه آزاد به فكر آنان است. البته براي دانشجويان پسر هم به فكر هستيم، هر چند سعي كرديم كه تسهيلات براي خانمها بيشتر باشد، ولي براي آقايان هم سعي مي كنيم كه ميهماني و انتقال به يك شهر هم سطح از نظر علمي، صورت گيرد و نيازي به اينكه بوروكراسي خيلي شديدي پيگيري شود، نباشد.

تشكيل ۳ كميته مشورتي در دانشگاه آزاد

دانشجو در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به وعده اي كه پيش از اين درباره تشكيل ۳ كميته مشورتي دانشجويي، هيأت علمي و كارمندي در اين دانشگاه داده بود، اشاره كرد و گفت: همانطوري كه قول داده بودم كه در روز نخست فعاليتم در دانشگاه آزاد، دستور تشكيل كميته هاي مشورتي دانشجويي، كارمندي و هيأت علمي را صادر مي كنم، بايد بگويم كه اين اقدام انجام شد و اين ۳ كميته در سايت دانشگاه آزاد اسلامي شكل گرفت.

وي اظهار داشت: تمام كارمندان، دانشجويان و اعضاي هيأت علمي كه علاقه دارند با رئيس جديد در زمينه حل مشكلات اين دانشگاه تعامل و همفكري داشته باشند، مي توانند در هر كدام از اين كميته ها عضو شوند. با كمك خانواده دانشگاه آزاد مشكلات را شناسايي مي كنيم و با همكاري اين افراد راه حلهايي براي حل مشكلات پيش روي دانشگاه آزاد اسلامي در نظر مي گيريم.

به گفته رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، دانشجويان، كارمندان و هيأت علميها به مدت يك ماه فرصت دارند تا در هر يك از اين كميته ها عضو شوند. پس از اين مدت، دو ماه فرصت وجود دارد تا اعضاي كميته ها و همچنين مشكلات و مباحث مطرح شده سازماندهي شوند.

دانشجو تاكيد كرد: اين كميته ها از اول خردادماه فعاليتهاي خود را آغاز مي كنند. اعتقادم اين است كه دانشجويان، كارمندان و اعضاي هيأت علمي خودشان بهترين كساني هستند كه مي توانند براي حل مشكلات به آنان رجوع كرد.

وي به همه خانواده دانشگاه آزاد اسلامي توصيه كرد كه صبور باشند و به رئيس جديد كمك كنند تا با كمك مسئولان قبلي و مسئولان جديد امور اين دانشگاه به درستي پيش رود و با عجله كاري انجام نشود كه نتوان آن را ادامه داد.

بررسي نسبت استاد به دانشجو تا پايان سال ۹۰

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي درباره ارتقاي كيفي اين دانشگاه و بررسي نسبت استاد به دانشجو، گفت: تا پايان سال ۹۰، بيشتر روي كيفت نسبت استاد به دانشجو و دانشجو به استاد در واحدهاي مختلف دانشگاه آزاد بحث و بررسي مي شود و بايد مشخص شود كه شاخصهاي اين نسبت چه مواردي را تشكيل مي دهند.

وي اضافه كرد: در اين شناخت بايد به ميزان تعداد استادان، دانشياران، استادياران و مربيان همچنين ميزان ارتباط با صنعت در واحدهاي مختلف توجه شود.

شناخت جديد دانشگاه آزاديها از مديريت جديد

دانشجو همچنين تاكيد كرد كه بدنه دانشگاه آزاد نياز دارد تا از مديريت جديد خود شناخت بيشتري كسب كند كه به اين منظور، تاكنون دو جلسه با روساي مناطق دانشگاه برگزار و روسا هر كدام گزارشي از منطقه تحت مديريت خود ارائه كرده اند. علاوه بر اين امروز هم جلسه ديگري با روساي مناطق و معاونان دانشگاه آزاد برگزار مي شود.

رئيس دانشگاه آزاد از برگزاري يك جلسه با مسئولان واحدهاي علوم و تحقيقات اين دانشگاه در كل كشور خبر داد كه در اين جلسه علاوه بر ايجاد شناخت از مديريت جديد، هر كدام از روسا به ارائه گزارش پرداختند.

رصد وضعيت كارمندان در دانشگاه آزاد

به گفته وي يك تيم و معاون اداري مالي اين دانشگاه در حال رصد فعاليت مركزي كارمندان است.

وي گفت: اينكه گفته مي شود وضعيت كارمندان دانشگاه آزاد نسبت به هم سطحان خود در خارج از دانشگاه مناسب نيست، صحت و شرايطشان با عدالت فاصله دارد. با اين حال اميدوارم بعد از سال نو و در ماههاي ارديبهشت و خرداد خبرهاي خوشي براي كارمندان داشته باشم اما فكر مي كنم سياستهاي جديد را بتوان از اول سال تحصيلي آينده عملي كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها