کد خبر: ۴۳۴۶۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۵ آذر ۱۳۹۶
معاون وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد
معاون وزیر راه‌وشهرسازی از کاهش ۱۰کیلومتری سرعت در تمام راه‌های کشور خبر داد و گفت: بر این اساس سقف سرعت در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به‌ترتیب از ۱۲۰ و ۱۱۰ کیلومتر به ۱۱۰ و ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، داوود کشاورزیان در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارک)، با اعلام اینکه ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا و 215 هزار کیلومتر انواع راه را دارد، اظهار کرد: حدود 130 هزار کیلومتر راه روستایی و 85 هزار کیلومتر سایر راه‌هاست. بر اساس آخرین آمار پلیس راه، حدود 20 میلیون خودرو و 10 میلیون موتوسیکلت در کشور پلاک شده است. وی با بیان اینکه جابه‌جایی حدود 94 درصد کالاها در کشور توسط حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود، افزود: سال گذشته 16 هزار نفر تلفات ناشی از سوانح رانندگی داشتیم که 30 درصد آن مربوط به راه‌های درون‌شهری است. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به هدفگذاری برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی به زیر 10 هزار نفر تا 10 سال آینده، از قیمت پایین سوخت در کشور انتقاد و تصریح کرد: روزانه حدود 75 میلیون لیتر سوخت ارزان در کشور مصرف می‌شود. کشاورزیان با اشاره به استفاده کارشناسان ایرانی از دستاوردهای پیارک، یادآور شد: میزان تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده و جمع‌بندی ما این است که سقف سرعت مجاز را 10 کیلومتر کاهش دهیم. این مساله در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار دارد، بر این اساس در آزادراه‌ها از 120 به 110 کیلومتر،‌ در بزرگراه‌ها از 110 به 100 کیلومتر، در جاده‌های اصلی از 95 به 85 و در راه‌های فرعی از 80 به 70 کیلومتر کاهش می‌یابد.
جدیدترین برنامه دولت برای قیمت سوخت
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جدیدترین وضعیت افزایش قیمت سوخت و تصمیمات دولت در این باره را تشریح کرد. کشاورزیان همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فرسودگی ناوگان به قیمت سوخت بازمی‌گردد. وی ادامه داد: به‌دلیل قیمت پایین سوخت دیگر انگیزه‌ای برای نوسازی ناوگان فرسوده وجود ندارد و خودروهای قدیمی همچنان فعالیت می‌کنند. معاون وزیر راه‌وشهرسازی با تأکید بر اینکه متأسفانه دولت تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت ندارد، اظهار کرد: به‌رغم مجوزهای قانونی برای افزایش قیمت سوخت و هزینه آن در زیرساخت‌های ریل و جاده‌ اما به‌دلیل سیاست ضدتورمی دولت این برنامه اجرایی نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
کم کم باید باسرعت دوچرخه بین شهری جابجاشیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
بهتره به جای این کار کیفیت و ظرفیت جاده ها را افزایش بدهند نه اینکه صورت مساله را پاک کنند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها