کد خبر: ۴۳۴۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
بر اساس گزارشی که یک روزنامه انگلیسی منتشر کرده است، در ماه‌های اخیر مسئله بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مسئله‌ای بسیار مهم تر از تورم و یا سود ناخالص ملی تبدیل شده است.

به گزارش فارس به نقل از نشریه گاردین، هم اکنون افراد بسیاری در کشورهای این اتحادیه به دلیل بیکاری معترض هستند و این در حالی است که نمودارهای صعودی مربوط به آمار بیکاری به یک مسئله مهم و عمده در مباحث مقامات این کشورها تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، وضعیت اروپا اکنون به گونه‌ای است که به یک کابوس به یاد ماندنی در ذهن مردم و مقامات آن تبدیل شده است، کابوسی به نام بیکاری گسترده. روز پنج شنبه گذشته بود که اعلام شد نرخ بیکاری در منطقه یورو به رکورد 10.7 درصد در ماه ژانویه افزایش یافته است. به بیان دیگر در 17 کشور عضو منطقه یورو بیش از 16.9 میلیون نفر از بیکاری رنج می‌برند.

این در شرایطی است که نرخ بیکاری در میان تمام 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای نخستین بار به 10 درصد افزایش یافته است. به طوری که هم اکنون 25.3 میلیون نفر در سرتاسر این اتحادیه بیکار هستند. در عین حال تخمین نرخ کامل بیکاری در تمام قاره اروپا بسیار مشکل است.

*اسپانیا رکورد‌دار بیکاری در اروپا

اسپانیا کشوری است که در میان کشورهای قاره اروپا از نظر میزان بیکاری رکورد دار است. به طوری که 23.3 دهم درصد معادل 5.3 میلیون نفر از جمعیت این کشور بیکارند. این در حالی است که رافائل زورنوزا اسقف اعظم کلیسای کادیز در اسپانیا این وضعیت را مانند یک سرطان وحشتناک برای جامعه این کشور توصیف کرده است.

پس از اسپانیا نیز وضعیت یونان از دیگر کشورهای اروپایی بغرنج‌تر و بدتر است. چرا که در این کشور از هر پنج نفر یک نفر بیکار است که البته مسئله تحمیل سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا به این کشور شامل طرح ریاضت اقتصادی بر افزایش بیکاری تاثیر بسزایی داشته است.

بر اساس نظرسنجی که اخیرا در اروپا انجام شده است، مشخص شده است که مردم این قاره مسئله بیکاری را مهم‌ترین دغدغه خود و حتی بسیار مهم تر از مسائلی چون کمبود بودجه مطرح کرده‌اند. اما با توجه به این مسئله اکنون این سوال مطرح می‌شود که مقامات کشورهای اروپایی قصد دارند چند نفر دیگر را قربانی سیاست‌های ریاضت اقتصادی خود کنند. این در حالی است که به نظر می‌رسد بیکاری مسئله‌ای نیست که دولت‌ها بخواهند برای آن هزینه زیادی پرداخت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها