کد خبر: ۴۳۳۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
پرس تي وي- رئيس جمهوري ونزوئلا با حمايت مجدد از بشار اسد همتاي سوري خود، از غرب به علت اعمال فشار به دمشق و بي احترامي به استقلال سوريه انتقاد کرده است.
 
هوگو چاوز روز يک‌شنبه (۱۴ اسفند، ۴ مارس) در نخستين سخنراني تلويزيوني‌ خود پس از انجام عمل جراحي در هاوانا، پايتخت کوبا تصريح کرد:"ما براي هجمه‌ها به سوريه و فشار دولت امريکا و بسياري از کشورهاي اروپايي (به دمشق) متاسفيم، کشورهايي که استقلال و خودمختاري مردمي نظير مردم سوريه را به رسميت نمي‌شناسند."
 
وي افزود:"از اين‌جا (هاوانا) ما با مردم سوريه و بشار اسد، رئيس جمهوري اين کشور اعلام همبستگي مي‌کنيم."
 
بسياري از وزراي دولت ونزوئلا و آدن چاوز برادر رئيس جمهوري ونزوئلا در هنگام اين سخنراني وي را همراهي کردند.
 
سوريه از نيمه‌هاي مارس سال گذشته ميلادي تا کنون صحنه ناآرامي‌هايي بوده است. صدها نفر، از جمله نيروهاي امنيتي سوري در اين ناآرامي‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
 
غرب و مخالفان بشار اسد، دولت دمشق را به کشتار معترضان در کشور سوريه متهم مي‌کنند، در حالي که دمشق مي‌گويد "قانون شکنان، خراب‌کاران و گروه‌هاي تروريستي مسلح" ، عامل ناآرامي در کشور هستند و تاکيد دارد که اين ناآرامي‎ها از خارج طراحي مي‌شوند.
 
اسد ۲۰ فوريه گفته بود "شماري از کشورهاي خارجي" با حمايت مالي و تسليحاتي از "گروه‌هاي تروريستي مسلحي که با دولت (دمشق) مبارزه مي‌کنند" در حال دامن زدن به ناآرامي‌هاي يک سال گذشته در سوريه هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها