کد خبر: ۴۳۰۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
هم اندیشی:فشارهایی که نظام سلطه پس از انقلاب و در این دوسال پس از فتنه 88 بر جمهوری اسلامی وارد کرده است، می توان گفت که تقریبا بی نظیر است .

نظام سلطه بار دیگر متحمل یک شکست سنگین شد/ وظیفه اصلی مجلس نهم

حضور پرشکوه مردم در جمعه گذشته باردیگر سیلی محکمی به صورت استکبار و ضد انقلاب داخل و خارج زد به نحوی که هنوز به حال خود برنگشته اند.
در این خصوص هم اندیشی گفتگویی را با پرویز سروری نماینده مجلس هشتم و عضو کمیسیون امنیت ملی صورت داده که در ادامه آمده است.

هم اندیشی: پیام و آثار حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس نهم از نظر شما چیست؟

پرویز سروری: این انتخابات نشان داد که در قله مبارزه نظام سلطه با جمهوری اسلامی، نظام سلطه بار دیگر متحمل یک شکست سنگین شد و جمهوری اسلامی نشان داد که مردم با تمام وجودشان از نظام متعلق به خودشان حمایت می کنند و در هر شرایطی حاضر هستند که برای نظام، حضور مستحکم و پررنگی را در صحنه داشته باشند.

 فشارهایی که نظام سلطه پس از انقلاب و در این دوسال پس از فتنه 88 بر جمهوری اسلامی وارد کرده است، می توان گفت که تقریبا بی نظیر است .

تمام ظرفیت های آنها به کار افتاده است. ظرفیت‌هایی از قبیل تهدیدها و تحریمها و محاصره ها و فشارها و لابیها با کشورهای مختلف و صدور قطعنامه های مختلف گسیل کردن تروریستها به داخل کشور و . . . همه اینها برای این بود که آنها بتوانند مجلس نهم را یک مجلس کمرنگ، سرد و کم فروغ کنند.

اما ملت ایران بر خلاف همه طراحی های نظام سلطه وارد عمل شد و خط تلاش دشمن را بر هم زد و امروز ما شاهد هستیم که نظام جمهوری اسلامی بار دیگر قدرت و اقتدار خودش را  توسط حضور مردم در عرصه های دفاع از نظام با قدرت نشان بدهد.

هم اندیشی: وظایف اصلی نمایندگان در مجلس نهم از نظر شما چیست؟

پرویز سروری: باتوجه به شرایط خاصی که این مجلس در آن شکل می‌گیرد و در فینال درگیری با نظام سلطه و پیروزی قاطع جمهوری اسلامی در این مصاف قرار داریم، من فکر می کنم که نمایندگان ملت در مجلس نهم باید تلاش بی حدو حصری را مبذول بدارند تا سیاست‌ها و حرکتشان را مبتنی بر مطالبات مردم آرایش بدهند تا بتوانند انشاء الله سبد نیازهای مردم را یکی پس از دیگری در عرصه های مختلف تامین کنند.

فکر می کنم مهمترین مطالبه ای که مردم دارند، بحث حضور قاطعانه برای حل مشکلات اقتصادی کشور است که در پرتو رهنمود رهبر معظم انقلاب در قالب جهاد اقتصادی مطرح شده است.

انشاء الله مجلس نهم بتواند در این زمینه هم اقدامات موثری را صورت بدهد و همانند دستآوردهایی که در زمینه های علمی فن آوری و استقلالی حاصل کرده است، انشاء الله در بعد اقتصادی نیز بتواند اقدامات موثری را برای معیشت مردم صورت دهد.

هم اندیشی: برخوردهایی با برخی رسانه هایی که ارزشی بودند از طرف قوه قضاییه صورت گرفت. آیا شما این نوع برخوردهای یک طرفه را قبول دارید؟

پرویز سروری: فکر میکنم که رسانه نقش موثری را در تنویر افکار عمومی دارد و می توان گفت رسانه باید آیینه تمام نمای مطالبات مردم و دغدغه ها و پیشنهادات و انتقادات مردم باشد. طبیعتا این کار نیازمند به مکانی برای مطرح کردن این عناوین را دارد.

به همین دلیل باید آستانه تحمل نسبت به رسانه‌ها بالا باشد.

البته من تمام تحلیل شما را قبول ندارم که رسانه ها همه جا واقعا مطابق با وظایفشان عمل کرده اند. برخی جاها رسانه ها سیاه نمایی کرده اند . بعضی جاها تلاش می کنند که منافع ملی را آنطور که باید مد نظر قرارندهند و منافع جناهی را بر منافع ملی ترجیح می دهند.

اما با همه این مسائل ما فکر می کنیم که دولت و نظام باید در تقابل با رسانه ها از خودش تحمل بیشتری را نشان بدهد تا رسانه ها بتوانند مطالبات و دغدغه ها و پیشنهادات و نقدهای خودشان را برای اصلاح امور و سرعت بیشتر گفتمان خدمت و حل معضلات و مشکلات مردم نشان بدهند.

رسانه هم باید بلندگوی مردم برای مسئولین باشد و هم باید بلندگویی باشد برای مسئولین تا مقدورات و محدودیتها را به مردم برساند.

بالاخره این بلندگوی دوجانبه نبایستی قطع شود و یا یک طرفه شود تا فاصله بین مردم و مسئولین را افزایش دهد.

رسانه ها نقش بسیار جدیی را در پر کردن این خلأ دارند و به نظر می رسد که هم دولت و مجلس و هم قوه قضاییه نسبت به رسانه ها با یک دید منعطف تر و با دامنه‌ی حضور فعالتر باید داشته باشند تا رسانه ها بتوانند در این زمینه با حالت قبض برخورد نکنند و به راحتی با حالت بسط به کارشان ادامه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها