کد خبر: ۴۲۹۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
دولت چین در ادامه تلاش‌های خود برای حل موضوع سوریه از ارائه طرحی برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور و مذاکره میان همه طرف‌های درگیر در سوریه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، پکن ضمن مخالفت چند باره با مداخله خارجی در سوریه، یک طرح پیشنهادی برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور ارائه کرد و خواستار آتش بس فوری در این کشور و مذاکراه میان تمام گروه‌ها و احزاب درگیر در بحران سوریه شد.

این طرح توسط وزارت خارجه چین و بعد از درخواست "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد از "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در مورد نقض حقوق بشر دوستانه ارائه شد.

طرح پیشنهادی پکن بخشی از ادامه تلاش‌های چین برای اتخاذ رویکرد دیپلماتیک در قبال بحران سوریه بعد از رای منفی این کشور به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. چین همچنان نگران مداخلات خارجی علیه بشار اسد مانند آنچه که در مورد لیبی رخ داد، است.

این طرح خواستار پایان فوری خشونت‌ها و اقدامات بشردوستانه و مذاکره میان همه طرف‌های درگیر در بحران سوریه با میانجیگری سازمان ملل و اتحادیه عرب است.

وب سایت وزارت خارجه چین نوشت: این طرح با هرگونه مداخله خارجی علیه سوریه تحت عنوان موضوع حقوق بشر مخالف است. چین همچنین مداخله نظامی و متعاقب آن تغییر رژیم سوریه را نمی‌پذیرد و معتقد است که تهدید و تحریم به حل موضوع هیچ کمکی نخواهد کرد.

دولت چین پیش از این با قطعنامه‎های ضد سوری شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها