کد خبر: ۴۲۷۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
با آغاز مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز، تب انتخابات در یزد بالا گرفته و تبلیغات گسترده کاندیداها در نقاط مختلف استان محسوس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، گرچه زمان قانونی تبلیغات از صبح امروز آغاز شده اما برخی کاندیداها ارسال پیامک‌های خود را از شب گذشته آغاز کرده‌اند.

یزد که 51 کاندیدای تایید صلاحیت شده خود را وارد گود انتخاب و گزینش کرده است، از صبح امروز شاهد فعالیت مشهود ستادهای تبلیغاتی، نصب بنرهای مختلف از کاندیداها، توزیع تراکت و پوستر و ... است.

روش‌های تبلیغات در این دوره بسیار متنوع شده و هر کاندیدا از روش‌های مختلفی برای تبلیغ و معرفی خود استفاده می‌کند.

عده‌ای شیوه سنتی چسباندن عکس به در و دیوار کوچه‌ها و خیابان‌ها، مغازه‌ها و خانه‌ها، مدارس و مساجد و ... را برگزیده‌اندو

عده‌ای دیگر با ارسال پیامک‌های مختلف اهداف و برنامه‌های خود را در قالب‌های کوتاه و متن‌های ادبی و جملات کوتاه اعلام می‌کنند.

عده‌ای دیگر با جمع‌‌آوری ایمیل تعداد زیادی از خبرنگاران، مسئولان، دانشجویان، ادارات و ارگان‌ها، عکس و برنامه‌های خود را با وجهه‌ای امروزی‌تر ایمیل می‌کنند.

روش‌های برخی دیگر جالب است، برخی کاندیداها در مقابل ستادهای تبلیغاتی خود ایستاده‌اند و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در میان مردم حاضر شده‌اند و ضمن معرفی خود به سئوالات آنها پاسخ می‌دهند.

سخنرانی در مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها در همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف نیز از دیگر شیوه‌هایی است که البته کاندیداهایی که بیشتر صاحب‌نفوذ هستند، برگزیده‌اند.

برخی دیگر از کاندیداها با پرداختن به موضوعات روز نظیر شهدای هسته‌ای، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ....، اقدام به برگزاری همایش‌هایی با این موضوع و حتی دعوت از خانواده‌ شهدای عرصه جهاد علمی برای شرکت در همایش‌های خود کرده‌اند.

پخش تراکت و بروشورهای سوابق کاری و سیاسی در شکل‌ها و مدل‌های مختلف از چاپ در تقویم‌ها و ادعیه گرفته تا بسته‌هایی همراه با نقل و شکلات همراه با سی دی تبلیغاتی کاندیداها نیز همه‌گیر و روشی عمومی برای تبلیغات کاندیداهاست.

بسیاری از کاندیداها در شهرهای مختلف نیز در تدارک برنامه‌ریزی برای تبلیغات گسترده در نمازجمعه فردا هستند و حتی عده‌ای از کاندیداها به رغم غیرقانونی بودن، هفته گذشته کار خود را در نمازجمعه با پخش تراکتی حاوی اسم و تصویر خود آغاز کردند.

در اقدامی دیگر، امروز تعدادی از کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس به عیادت بیماران در بیمارستان‌ها، خانواده‌های شهدا و جانبازان، سرای سالمندان رفته‌اند و از این ظرفیت‌ها نیز به نفع خود استفاده کرده‌اند.

ارسال بلوتوث نیز از روش‌هایی است که کاندیداهای به روزتر و همراه با پیشرفت و تکنولوژی از آن استفاده کرده‌اند.

تقریبا در همه تبلیغات‌ انجام شده توسط کاندیداها، به بحث لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند در قالب سخنان رهبری و امام راحل اشاره شده است.

آنچه در همه این تبلیغات حائز اهمیت است، رعایت قانون‌مداری و اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب رقباست.

گرچه به نظر می‌رسد در یزد اخلاق انتخاباتی تا حدی رعایت شده اما برخی کاندیداها با انتخابات زودهنگام و انجام تبلیغاتی خارج از چهارچوب قانون، تا حدی قانون‌مداری را نادیده گرفته‌اند که البته ستاد انتخابات استان یزد به این موارد رسیدگی کرده است.

به طور قطع رعایت قانون، اخلاق و عدم ورود به حریم افراد در تبلیغات از جمله مسائلی است که رغبت مردم را برای شرکت در انتخابات افزایش داده و اعتماد آنها را به کاندیداها جذب می‌کند.

باید دید در روزهای آتی مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای مجلس نهم، تبلیغات کاندیداها چه مسیری را طی می‌کند و این افراد تا چه حد علاوه بر معرفی خود، در جذب مشارکت مردم در انتخابات موثر عمل می‌کنند.

------------------

گزارش: مهدی جلیلیان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها