کد خبر: ۴۲۴۷۰
زمان انتشار: ۰۰:۵۰     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
خوشبینی یکی از علل زندگی سالم؛
خوش بینی یکی از راه حل های کلیدی برای زندگی سالم تر و طولانی تر است.دانشمندان در مطالعات اخیر که بر روی بیش از 6000 فرد بالای 50 سال انجام شد دریافتند که خطر سکته مغزی در کسانی که به زندگی خوش بینانه تری دارند به طرز چشم گیری کاهش داشته است.
مشرق، افراد خوشبین به رژیم غذایی و تمرینات ورزشی سالم تمایل بیشتری دارند، محققان تصور می کنند، تفکرات مثبت  بر روی عملکرد بدن شما تاثیر مستقیم دارد.

 همچنین شواهد حاکی از آن است که مثبت فکر کردن می تواند مانع از بروز سکته مغزی که یکی از مهمترین علل مرگ و میر در دنیا است، شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه دوک ، بیماران قلبی که به درمان و بهبود خود خوشبین هستند، نسبت به کسانی که بد بین هستند عمر طولانی تر دارند.



تحقیقات نشان می دهد که دیدن نیمه پر لیوان نه تنها به سلامت قلب شما کمک میکند بلکه موجب بهبود حال روحی شما، ارتقا سیستم ایمنی می شود.

شاید به طور کلی آدم خیلی مثبت اندیشی نباشید ولی می توانید یاد بگیرید که چگونه  مثبت اندیش شوید.

چهار راه ساده می تواند ما را کمک می کند تا دید بهتری به زندگی پیدا کنیم و به حفظ و ارتقا سلامت خود کمک کنیم.

دیدگاهتان را در یک لحظه تغییر دهید

بخش هایی از زندگی تان که برایتان ناخوشایند است( به عنوان مثال قسمت های تکراری و روزمره زندگیتان) را انتخاب کنید و سعی کنید آنرا تغییر دهید . به جای اینکه در ترافیک نشسته و اعصاب خود را خرد کنید، برای تطیلات آخر هفته  برنامه ریزی کنید و یا به برنامه رادیویی مورد علاقه تان گوش دهید.

بخندید

مطالعات نشان می دهد،حتی در سخت ترین شرایط  اگر بخندید، استرس و فشار کمتری حس خواهید کرد و خطر حملات قلبی کاهش پیدا می کند.



با افراد شاد وقت بگذرانید

افراد شاد ساعات خوشی را برای شما رغم می زنند و علاوه بر آن وقتی احساس افسردگی میکنید می توانید روی آنها حساب کنید. 

افکار منفی را از خود دور و با دید مثبت صحبت کنید

اگر چیزهایی وجود دارد که نمی توانید در موردش با کسی صحبت کنید، خودتان نیز در موردش فکر نکنید. اگر افکار منفی به ذهنتان آمد، سعی کنید که آنرا به افکار مثبت تبدیل کنید. به عنوان مثال به جای اینکه فکر کنیدکه قبلا هرگز از این برنامه کامپیوتری استفاده نکردید به این فکر کنید که این یک فرصت بسیار مناسب است  تا چیزی جدید یاد بگیرید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها