کد خبر: ۴۲۳۸۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه وزارتخانه‌ها باید کوچک شوند، گفت:‌ پست سازمانی جدید با تفکیک وزارتخانه‌ها ایجاد نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، علی صفدری در گفت‌وگو با فارس در مورد اصلاح ساختار دولت در قالب تفکیک سه وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت»، «راه و شهرسازی» و « ورزش و جوانان» و مغایرت این اقدام با قوانین، اظهار داشت: بحث تعداد و یا کم و زیاد شدن دستگاه‌ها ارتباطی به چابک‌سازی مدنظر قانون مدیریت خدمات کشوری ندارد. چابک‌سازی عمدتاً در مورد فرآیندها، اصلاح رویه‌ها، مکانیزه کردن سیستم‌ها و پاسخگو کردن دستگاه‌ها در هر امری است.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی افزود: برای مثال همین که مسئله آمار باید دستگاه پاسخگو باشد، به معنای چابک‌سازی است و اینکه چند دستگاه آمار می‌دهند، تمام کشور سردرگم می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تغییر ساختار، تشکیلات، پست‌های سازمانی و افزایش 3 به 5 وزارتخانه به معنای افزایش ساختار نیست، گفت: بله، یکی از موارد چابک‌سازی ساختار است و موافقم که باید وزارتخانه‌ها کوچک شوند و در بند آخر مصوبه برای تفکیک گفته شده، این جداسازی صرفاً در چارچوب پست‌های موجود صورت خواهد گرفت.

صفدری افزود: یک پست جدید هم نباید با جداسازی وزارتخانه‌ها ایجاد شود.

معاون سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به این سوال که مگر امکان دارد پست جدید ایجاد نشود، در حالی‌که دو وزارتخانه جدید وزیر، معاون، مدیرکل و کارمند به معنای پست جدید می‌خواهد، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که پست اضافه نشود، چون قبلاً همین تعداد نیرو وجود داشته است. فرضا با 3 هزار پست این وزارتخانه‌ها فعالیت می‌کردند، اکنون نیز باید همین تعداد باشد.

صفدری در مورد آخرین وضعیت لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: دولت نظر خود را در رابطه با این لایحه داده است و به‌زودی به مجلس خواهد رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها