کد خبر: ۴۲۱۶۸
زمان انتشار: ۰۲:۰۲     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
آمريكا در يك توافق نامه پنهان به امير قطر مأموريت داد كه در راستاي منافع آمريكا منطقه را به آشوب بكشد.
در يك توافق نامه محرمانه ميان آمريكا و قطر، آمريكا از امير قطر خواسته است كه از طريق حمايت هاي مالي، چانه زني هاي سياسي، فعاليت رسانه اي و حمايت از تروريستها فعاليت هاي ضد ايراني خود را افزايش دهد.
بنابر يك گزارش دريافتي كيهان در اين توافق نامه پنهاني قطر بايد تماس هاي مستقيم خود را با گروه هاي جهادي حزب الله لبنان، جنبش حماس و جهاد اسلامي حفظ كند.
امير قطر همچنين بايد در مناطق جنوب لبنان اقدام به ساخت و ساز و عمران و آباداني و ساختمان سازي كند تا بتواند در حزب الله لبنان نفوذ نمايد. در ادامه اين توافق نامه آمده است: امير قطر بايد در اين مسير تلاش نمايد تا هدايايي بسيار ساده به دبير كل حزب الله بدهد و اين زمينه اي بشود كه مقر استقرار «سيدحسن نصرالله» از طريق ماهواره شناسايي شود.
امير قطر همچنين اين وظيفه را برعهده گرفته است كه ضمن حمايت از فعاليت هاي تروريستي در سوريه ديپلماسي عمومي و بهبود وجهه خود را در سوريه از طريق كمكهاي مالي به نيازمندان و ايجاد ساخت و ساز و عمران و آباداني دنبال كند.
در يكي از بندهاي اين توافق نامه امير قطر موظف شده است كه نقش شبكه الجزيره را براي پوشش دادن به تمام پرونده هاي حساس در سراسر كشورهاي عربي را براساس طرح هايي كه از سوي رسانه هاي آمريكايي اعلام مي شود را ارتقا بخشد.
در اين توافق نامه آمريكا از امير قطر خواسته است كه فعاليتهاي رسانه اي اش را از طريق الجزيره، كانال هاي اطلاع رساني جديد، شبكه هاي راديويي در كشورهاي مختلف دنبال كند.
امير قطر همچنين از طرف آمريكائيها مأموريت گرفته است كه گروههاي ذيل را مورد حمايت ويژه خود قرار دهد؛ اهل تسنن در بحرين، كردها در تركيه، ارمني ها در سوريه، دروزي ها در لبنان از ديگر وظايفي كه آمريكا براي امير قطر تعريف كرده مقابله با قدرت ايران در منطقه و ترويج ايران هراسي است.
آمريكا همچنين از امير قطر خواسته است كه اختلافات ميان تركيه و سوريه را در زمينه چالش هاي منطقه اي به اندازه اي شعله ور كند كه هر دو كشور به اقدام عليه ديگري روي آورند. در زمينه دولت عراق هم دستوراتي و رهنمودهايي به امير قطر داده شده است كه قرار است در آينده جزئيات آن اعلام شود.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها