کد خبر: ۴۲۱۲۵
زمان انتشار: ۲۱:۲۰     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

رزمايش " والفجر" نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس از انجام مراحل مختلف پيش‌بيني شده، پايان يافت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه در پايان اين رزمايش گفت: در رزمايش "والفجر"، يکپارچگي، هم‌افزايي و اقتدار در اجراي عمليات‌هاي رزمي و انجام تاکتيک‌هاي نوين دفاعي مشترک بين نيروهاي پياده و گردان‌هاي عملياتي بسيج با موفقيت به اجرا درآمد.

سردار سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي، طراحي و اجراي رزمايش‌هاي نيروي زميني سپاه در شرايط مختلف جغرافيايي را شبيه‌سازي ماموريت‌هاي واقعي عنوان کرد و افزود: در طراحي‌هاي انجام شده، سرزمين‌هاي مشابه با وضعيت جوي، زميني و موقعيت دشمن انتخاب شده است تا يگان‌هاي عملياتي در نبرد واقعي بتوانند آمادگي‌هاي خود را به منصه ظهور برسانند.

وي با بيان اينکه "نيروي زميني سپاه در راستاي ارتقاي رزم يگان‌هاي عملياتي خود جدولي رزمايشي را در سال 1390 پيش‌بيني کرده بود"، اظهار كرد: در سلسله رزمايش‌هاي تخصصي، شيوه جنگ زرهي در نبرد ناهمطراز در منطقه عمومي خواف و شيوه‌هاي جنگ هوابرد و تکاور در اين نوع نبرد در جهرم تمرين شد و براي اولين‌بار، در اين رزمايش انبوه نيروهاي بسيج در کنار گردان‌هاي سازماني لشکر عملياتي 18 الغدير در منطقه عمومي استان يزد، به تمرين تاکتيک‌هاي مورد نظر پرداختند.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در رزمايش والفجر گفت: پس از ابلاغ ماموريت، دو ماه و نيم تلاش مستمر در آماده‌سازي منطقه رزمايش وتجهيز و آماده‌سازي يگان‌هاي عملياتي، نيروهاي عملياتي توانستند تمرين‌هاي تاکتيکي خود را در راستاي دکترين تاکتيکي نيروي زميني سپاه به اجرا درآورند و تمام آموزش‌هاي لازم را با موفقيت کامل در ميدان عمل تمرين و ارتقا بخشند.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينکه "در رزمايش والفجر تکيه نبرد ما بر پايه اصولي طراحي شده بود"، تصريح کرد: اجراي پدافند غيرعامل نظير نهايت پراکندگي، اختفا، استتار، فريب و به‌کارگيري بسيجيان در نبرد ناهمطراز، از جمله اصول مورد تاکيد بود که تمام اين موارد با طراحي دقيق کارشناسان و با موفقيت اجرا شد.

عراقي، يكي از نکات بارز اين رزمايش را اجراي کنترل‌شده آتش در تلفيق با ساير تاکتيک‌هاي عملياتي دانست و اظهار كرد: با توجه به اين‌که در اين رزمايش همه چيز به صورت ناهمطراز وجود داشت، آماج‌هايي به صورت نقطه‌اي، منطقه‌اي و خطي طراحي شده بود و در اين رزمايش، تلفيقي از دکترين رزم نيروي زميني سپاه با تاکتيک‌ها و تکنيک‌ها و ترکيبي از انواع آتش‌ها و پدافند غيرعامل به اجرا درآمد و در نهايت نتايج مطلوبي حاصل شد.

وي، طراحي متمرکز توسط کارشناسان نظامي و اجراي غيرمتمرکز خوداتکا و خودکافي را از ديگر نکات بااهميت در اين رزمايش خواند و افزود: با طراحي‌هاي انجام شده، يگان‌هاي کوچک و خودکافي در مقابله با دشمن و شرايط ناهمطراز به خوبي قادر خواهند بود ماموريت‌هاي محوله را انجام دهند و خود را اداره کنند.

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين، استفاده موفق از لايه‌هاي ارتباطي و تعريف سيستم خودامدادي، ديگر امدادي و نقل و انتقال مجروحان را ازجمله مواردي دانست که با درصد بالايي از موفقيت در اين رزمايش به اجرا درآمد.

عراقي در پايان، با بيان اينکه "در رزمايش والفجر نيروي زميني سپاه، رزمندگان جان‌بر‌کف اين نيرو و بسيجيان، اقتدار و آمادگي خود را براي رويارويي با تهديدات و تعرضات احتمالي دشمنان انقلاب و ميهن اسلامي به نمايش گذاشتند"، تاکيد کرد: اداره کردن انبوهي از نيروهاي عملياتي در کنار آتش نزديک و سنگين، اقدامي سخت با ريسک‌پذيري بالا بود که نيروي زميني سپاه در اين رزمايش آن را پذيرفت و در ماموريت خود با طراحي دقيق، کنترل‌شده و بدون کمترين آسيبي توانست آن را اجرا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها