کد خبر: ۴۲۰۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
این کج سلیقگی ها و عدم رعایت شئون کشوری شناخته شده چون ایران، باعث خدشه وارد شدن به آبروی کشورمان می شود که این موضوع قطعا در آینده مناسبات کشورها با ایران نیز موثر است.
قاصد، رسمی از قدیم در کشورهای مختلف وجود داشته که با برگزاری روز ملي آن کشور در سفارتخانه های سراسر جهان، تلاش می کنند فرصتی را برای گفتگو و رایزنی با مسئولان کشور میزبان و دولت های مدعو فراهم آورند.

این موضوع درباره جمهوري اسلامي ايران نیز صدق می کند و 22 بهمن، فرصتی برای انجام این مراسم است.

اما برخی کج سلیقگی ها و عدم رعایت شئون کشوری شناخته شده چون ایران، باعث خدشه وارد شدن به آبروی کشورمان می شود که این موضوع قطعا در آینده مناسبات کشورها با ایران نیز موثر است.

به عنوان مثال در مراسمی که چند روز قبل به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در شهر پرتوريا پايتخت آفريقاي جنوبي برگزار شد، دولت آفريقاي جنوبي معاون مدير كل تشريفات وزارت امور خارجه اين كشور را به عنوان نماينده خود به اين مراسم اعزام كرد!

این در حالی است که در این مراسام، لطف ا.. فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري كشورمان به عنوان ميهمان ويژه حضور داشت و بر اساس عرف بین الملل، دولت آفريقاي جنوبي بايد به احترام حضور معاون رئيس جمهور كشورمان در اين مراسم، مقام عاليرتبه اي را براي حضور در روز ملي ايران اعزام مي كرد.

به نظر می رسد یکی از دلایل مهم این اقدام توهین آمیز، مستقر نشدن سفير جديد كشورمان در آفريقاي جنوبي و ضعف كادر سفارت در برنامه ریزی این مراسم هاست که متاسفانه چاره ای نیز از سوی صالحی وزیر خارجه برای ان دیده نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
اینهم خبرکه میزنید تو رو خدا یه کمی فکر کنید بعد گیر بدید!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها