کد خبر: ۴۱۵۹۸
زمان انتشار: ۰۲:۳۴     ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

سرهنگ نجاریان افزود: مأموران اداره اماکن پلیس هنگام سرکشی و نظارت به واحدهای اقامتی به مدارک ارایه شده از سوی یک زن به واحد اقامتی مظنون شده و از وی می خواهند تا مدارک دیگری ارایه دهد.
وی اظهار داشت: در بررسی های بعدی و اظهارات ضد و نقیض این زن، مأموران بیشتر به وی مشکوک می شوند و وسایل همراه او را مورد بازرسی قرار می دهند که یک دست لباس پلیس زن با درجه سرهنگی به همراه کمربند و جلد سلاح کمری کشف می شود!
وی ادامه داد: در تحقیقات فنی بعدی مأموران مشخص می شود، این زن با معرفی خود به عنوان سرهنگ نیروی انتظامی اقدام به خرید زمین نموده و مبالغی کلاهبرداری کرده است، بنابراین پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

مزاحمتهای انتخاباتی
نجاریان در بخش دیگری با اشاره به نزدیکی آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی گفت: برابر قانون ایجاد مزاحمت جرم است و این عنوان مجرمانه مصادیق گوناگونی در حوزه های مختلف دارد که از آن جمله می توان به مزاحمتهایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی ایجاد می شود، اشاره کرد.
وی ادامه داد: نصب پوستر، بنر یا نوشتن شعارهای تبلیغاتی روی ابنیه و هر وسیله متعلق به دیگران نوعی مزاحمت برای مالک محسوب می شود و اگر مأموران ناظر ارتکاب این اعمال باشند به عنوان جرم مشهود با مرتکبان برخورد می کنند و در غیر این صورت اگر فردی شکایت نماید، قابل پیگیری است حتی در صورت اثبات معاونت یا مشارکت خود کاندیدای موردنظر نیز تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: همچنین راه اندازی کاروانهای شادی یا اعلام حمایت از یک کاندیدای موردنظر نیز از مصادیق ایجاد مزاحمت است، لذا از کاندیداها تقاضا می شود در انتخاب افراد به عنوان مسؤول ستادهای تبلیغاتی دقت و همگان را توجیه نمایند.
7 تخلف مهم

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی با اشاره به مجوز پلیس برای توقیف خودروها به مدت 3 ماه گفت: در سال جاری بیش از 2 هزار خودرو به دلیل آلودگی صوتی توقیف و راهی پارکینگ شده است.
وی افزود: ایجاد آلودگی صوتی اولین عنوان مجرمانه است که موجب توقیف خودروها می شود و گفتنی است که پخش هر نوع صوت منجر به ایجاد مزاحمت بجز اذان در داخل خودروها جرم محسوب می شود، استفاده از مانیتور و پخش موارد مبتذل در داخل خودرو، مزاحمت برای نوامیس، سوارکردن زنان خیابانی و معلوم الحال، سوار کردن حیوانات در خودروهای سواری، تغییر در سیستم خودرو به نحوی که برای دیگران ایجاد مزاحمت کند، از قبیل تخلیه منبع اگزوز یا نصب بوقهای ناهنجار، راه اندازی کاروانهای عروسی ناآرام، دیگر عناوین مجرمانه ای هستند که پلیس می تواند خودرو را به مدت 3 ماه توقیف نماید.

کشف 17 هزار مواد محترقه
نجاریان با اشاره به حوادث ناگوار شب چهارشنبه آخر سال نیز اظهار داشت: تیمهای پلیس اماکن از هفته قبل مأموریت ویژه ای را در دستور کار دارند که بر مبنای آن به بازرسی واحدهای صنفی و محلهای احتمالی فروش مواد محترقه و منفجره می پردازند که در یک هفته جاری بیش از 17 هزار قلم انواع مواد منفجره و محترقه کشف شده است.
وی گفت: طی این مدت 45 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته و 3 واحد اخطار پلمب دریافت کرده اند که طی 48 ساعت این اخطارها به مرحله اجرا گذاشته می شود.
همچنین یک واحد مسکونی به حکم قضایی مورد بازرسی مأموران قرار گرفت و مقادیری مواد محترقه کشف شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن هشدار جدی به خانواده ها درخصوص نظارت بیشتر بر رفتار فرزندان خود اظهار داشت: بد پوششی یکی از مصادیق مظاهر علنی فساد محسوب می شود و پلیس مأموریت دارد تا با این دسته از افراد برخورد نماید، بنابراین شهروندان سعی نمایند با ظاهری اسلامی- ایرانی در منظر عمومی حاضر شوند.
نجاریان ادامه داد: در همین راستا در یک ماه اخیر 555 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که 98 مورد آن پلمب شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها