کد خبر: ۴۱۵۷۵
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
شهردار تهران: تا وقتي مسئولیت فنی دارم در مسائل سیاسی دخالت نمی‌کنم!

محمد باقر قالیباف درحالی امروز اعلام کرد "‌تا زمانی‌که در شهرداری هستم و مسئولیت کار فنی دارم، در حوزه مسائل سیاسی دخالت نکرده و راجع به لیست‌های انتخاباتی اظهار نظر نمی‌کنم" که شب‌ها یاران او، به‌رغم آنکه هنوز موعد تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس آغاز نشده، مشغول فعالیت پرحجم تبلیغاتی میدانی با بهره برداری از امکانات شهرداری تهران هستند.

به گزارش رجانیوز، یاران قالیباف تحت عنوان تشکلی به فعالیت می‌پردازند که اولین بار خبر از وجود چنین تشکلی را محمدرضا باهنر آن هم در پاسخ به اعتراض دانشجویان نسبت به حضور نماینده شهردار تهران در جبهه موسوم به 7 + 8، اعلام کرد.

همچنين، علي‌رضا زاكاني رییس ستاد انتخابات جبهه متحد و رییس ستاد قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، فلسفه وجود نماینده شهردار تهران در جبهه متحد اصولگرایان را ظرفیت‌های اجتماعی او عنوان کرده بود. البته زاکانی شب گذشته (شنبه) در مناظره با حجت‌الاسلام روانبخش، خبر کمک صد میلیون تومانی قالیباف برای انتخابات مجلس نهم را که به نقل از او مطرح شده بود، این‌چنین توجیه کرد که این کمک انتخاباتی صد میلیونی از سوی جبهه "پیشرفت و عدالت ایران اسلامی" که همان یاران قالیباف‌‌اند، پرداخت شده است.

"جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی" که در قالب جبهه متحد اصولگرایان مشغول به فعالیت است، با برگزاری نشست‌هایی پیش از آغاز زمان تبلیغات مجلس، رسما فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در سطح تهران آغاز کرده است.

یکی از این سلسله نشست‌های تبلیغاتی یاران قالیباف، نشستی بود که شب گذشته (شنبه) در جنوب تهران برگزار شد. در این نشست، از هیات‌های مذهبی شهرهای مقیم تهران دعوت به عمل آمده بود تا به صرف شام، میهمان جلسه حزب قالیباف باشند.

نحوه دعوت در این نشست که برگزار کنندگان آن به صراحت از آن به‌عنوان نشست شهرداری ياد می‌کردند، در نوع خود، جالب توجه بود. یکی از مسئولان برگزاری این نشست که جزو شورایاران محله شهرداری است، در تماس با مسئولان هیات‌های مذهبی شهرستان‌های مقیم تهران از آنها می‌خواست تا به همراه 15 تا 20 نفر از اعضای هیات در این جلسه شرکت کرده و هزینه ایاب و ذهاب نیز پرداخت خواهد شد.


 فایل صوتی گفت‌وگو با یکی از مسئولان برگزاری این نشست را از اینجا دريافت کنید.

 

سخنران این نشست که حاضران در آن، به‌رغم تبلیغات زياد به زحمت از 200 نفر تجاوز می‌کرد، محمد نبی رودکی مشاور قالیباف و یکی از سهم‌های او در لیست جبهه متحد اصولگرایان بود که پس از معرفی برخی از اسامی لیست جبهه متحد و تبلیغ برای آنها به‌ويژه سهم‌های شهردار تهران در این لیست، تاکید کرد که در صورت حضور در مجلس پی‌گیری می‌کند تا آب و برق حسینیه‌ها و هیات‌ها مجانی شود.

 

فایل صوتی بخشی از اظهارات رودکی را از اینجا دريافت كنيد.

استفاده از امکانات و ظرفیت‌های شهرداری تهران برای تبلیغات جبهه متحد اصولگرایان در روز 22 بهمن که عکس‌های آن نیز منتشر شد، چند روز پيش با اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف مواجه شد و در نامه‌اي به قاليباف از پخش تابلوهایی با نماد جبهه متحد اصولگرایان در مراسم راه‌پيمايي با وانت‌های شهرداری انتقاد شد و آن را مصداق بارز "دست‌اندازی به بیت‌المال و استفاده از آن برای منابع پوچ حزبی و سیاسی" عنوان كرد.

نصب گسترده بنرهای تبلیغاتی جبهه متحد اصولگرایان در سطح شهر این شائبه را ایجاد کرده است، شهرداری که برای نصب یک بیلیبورد تبلیغاتی مبالغ قابل توجهی دریافت می‌کند آیا از جبهه متحد اصولگرایان این هزینه را دریافت کرده است و اگر مبلغی باعث تبلیغات میدانی این جبهه اخذ نکرده آیا این ظرفیت برای دیگر تشکل‌ها نیز به یک اندازه وجود دارد یا نه؟

رهبر معظم انقلاب در ماه‌هاي گذشته، سه بار با صراحت نمایندگان را از نزدیک شدن به کانون‌های قدرت و ثروت بر حذر داشتند. یکی از ایرادهای جبهه پایداری به جبهه متحد اصولگرایان حضور نماینده شهردار تهران که مجموعه تحت مدیریت او از کانون‌های ثروت محسوب می‌شود، در سازوکار تصمیم گیری برای اصول‌گرایان بوده و هست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها