کد خبر: ۴۱۱۲۱
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

'ملك عبدلله' پادشاه عربستان سعودی به منظور سر پا نگه داشتن هم پیمان لبنانی خود، حدود دو میلیارد دلار به 'سعد حریری' رییس جریان المستقبل لبنان وام داد.

به گزارش ایرنا ، روزنامه 'الاخبار' چاپ لبنان امروز دوشنبه طی خبری گزارش داد حریری كه چند ماهی است به دلیل مشكلات مالی مجبور به كوچك ساختن تشكیلات و تعدیل نیرو در بسیاری از سازمان های زیر مجموعه خاندان حریری شده، اقدام به گرفتن وام از عربستان كرده است.
 
به گفته این روزنامه، این كمك عربستان در شرایطی صورت می پذیرد كه كشورهای حوزه خلیج فارس طی بحران اخیر با نظام سوریه تعاملی سخت داشته اند و عربستان با دمیدن روح تازه در جریان المستقبل لبنان، توقعات خاصی از این جریان در قبال مواجهه با سوریه خواهد داشت.
 
به گفته برخی صاحب نظران، كمك‌های پادشاه عربستان به خاندان حریری بسیار بیش از این است و به زودی مبالغ جدیدی اعلام خواهد شد.
 
طی ماه های اخیر مسئولان جریان المستقبل به دلیل مواجه شدن با مشكلات مالی تصمیم گرفتند كه موسسات زیر مجموعه خود را كوچك تر كنند كه از جمله اقدامات آنان، اخراج 300 كارمند شبكه خبری المستقبل لبنان بود.
 
به گفته 'رمزی جبیلی' مدیر شبكه خبر المستقبل (المستقبل قرمز) خانواده رفیق حریری از جمله 'نازك حریری' همسر و 'بهاء الدین' فرزند رفیق حریری ادامه فعالیت همزمان این دو شبكه را هدر دادن پول می دانند.
 
در پنج ماه اخیر صدها تن از كارمندان موسسات وابسته به خاندان حریری، هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نكرده اند.
 
'هند حریری' دختر رفیق حریری اولین كسی بود كه از بحران مالی این خاندان پرده برداشت.
 
پیش از این در خبرها اعلام شده بود كه خانواده رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان ، گروهی را تشكیل داده اند تا شرایط را برای فروش برخی از املاك این خانواده به منظور برون رفت از بحران مالی آماده سازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها