کد خبر: ۴۰۳۸۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
پرویز سروری نماینده مردم تهران و رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حضور عطاءالله مهاجرانی و علیرضا نوری‌زاد در ضیافت شاه سعودی، این موضوع را نمایش بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی افزود: کسانی که تا دیروز مدعی تلاش برای ارتقای دموکراسی در ایران بودند و اعتقاد داشتند که در ایران استبداد و دیکتاتوری وجود دارد و خودشان را مبشر آزادی و حقوق بشر و دموکراسی و نماد حقوق بشر در ایران می‌دانستند، امروز دست به دامن پادشاه کشوری می‌شوند که بانوان در آنجا حق رانندگی ندارند و حتی در آن کشور پارلمانی وجود ندارد و پارلمان فرمایشی وجود دارد.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس در ادامه تأکید کرد: عربستان در منطقه دیکتاتورترین و مستبدترین حکومت را تشکیل داده و شیعیان در این کشور در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند.

وی اضافه کرد: این افراد امروز برای مبارزه با ایران اسلامی زیر نظر عربستان قرار می‌گیرند، در حالی که در جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش کلیدی در سرنوشت نظام دارند و در ۲۲ بهمن نیز با حضور گسترده، علاقه خود را به انقلاب و نظام نشان دادند.

سروری بر همین اساس یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که اپوزوسیون نظام در داخل و به ویژه در خارج از کشور به آن چنان فلاکت و بدبختی افتاده که دست به گدایی به سوی حاکمان مستبد دراز می‌کند تا با هماهنگی با سیا و موساد، ظرفیت‌های علمی ما را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وی متذکر شد: به نظر می‌رسد آنقدر حلقه فشار بر عربستان سعودی تنگ‌تر شده که احساس می‌کند هر روز در منطقه در محاصره نیروهای انقلاب قرار می‌گیرد و کشورها یکی پس از دیگری از او جدا می‌شوند و کشورهایی که تا دیروز با عربستان بودند، امروز به کشورهای بر عربستان تبدیل شده‌اند.

"در حال حاضر شرق عربستان در حال خیزش اسلامی است و همه این موارد نشان می‌دهد که آنان درک درستی از موضوع دارند و می‌دانند که همه تحولات منطقه ریشه در ایران دارد، از این رو تلاش می‌کنند به اپوزیسیون مطرود که هیچ پایگاهی در ایران ندارند، اکتفا کنند."

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد، ظرفیت‌های مردمی آنقدر در ایران توسعه یافته که آنان به این نتیجه رسیدند باید با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، جلوی آن را بگیرند.

پرویز سروری در خاتمه تأکید کرد: بعید است این اقدامات کلیشه‌ای بتواند بر روند رو به رشد اسلام‌خواهی و آزادی‌خواهی در مردم تأثیری داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها