کد خبر: ۴۰۲۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
اظهارات مضحک پادشاه بحرین درباره اصلاحات در این کشور و تدابیر سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در سالروز قیام مردمی این کشور از آخرین اخبار بحرین به شمار می رود.
مهر، "شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه" شب گذشته به مناسبت یازدهمین سال صدور منشور طرح ملی در بحرین سخنرانی کرد.

وی مدعی شد که به اصلاحات در بحرین و پیشرفت کشور از طریق پارلمان منتخب پارلمانی که نقش اساسی آن نظارت بر عملکرد دولت باشد ادامه خواهد داد.

منشور طرح ملی در دسامبر 2000 صادر شد و در فوریه 2001 به معرض همه پرسی گذاشته شد بنا بر اعلام مقامات رژیم آل خلیفه این منشور با 98،4 درصد آراء در همه پرسی پذیرفته شد. به عقیده کارشناسان این منشور هیچگاه به طور عملی در بحرین اجرا نشد.

پایگاه اینترنتی الوفاق وابسته به جمعیت الوفاق بزرگترین اپوزسیون شیعه در بحرین نیز در یکسالگی قیام مردم این کشور به نقل از "شیخ علی سلمان" دبیر کل الوفاق اعلام کرد: طبق قوانین بحرین و بین المللی برپایی تظاهرات حق شهروندان این کشور است.

وی در واکنش به ممنوعیت برپایی تظاهرات در سالروز قیام مردمی بحرین مصادف با 14 فوریه امروز سه شنبه اعلام کرد: مقامات بحرین قوانین را به شیوه و دلخواه خود تفسیر می کنند تا جایی که حتی می توانند با خیزش مردمی که خواهان سقوط رژیم دیکتاتوری هستند نیز مقابله کنند.

وی افزود: معترضین شعارهای غیر ملی سر نمی دهند و جنبش مردمی بحرین توانست بعد از گذشت یک سال پیام خود را به گوش اعراب و جهانیان برساند.

از سوی دیگر وزارت کشور بحرین تدابیر ویژه ای را برای سرکوب اعتراضات مردمی در سالروز قیام این کشور اتخاذ کرده است به طوری که در مناطق مختلف این کشور ایست های بازرسی قرار داده شده است و به مردم هشدار داده است در اعتراضات که به زعم آل خلیفه غیر قانونی است مشارکت نکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها