کد خبر: ۳۹۸۷۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران با بيان اينكه تنها معاملات كوچك چند ميليون دلاري ايران از طريق بانك‌ها انجام مي‌شود گفت:غالب تجارت خارجي ما فعلاً از طريق صرافي‌ها انجام مي‌شود و بانك‌هاي بزرگ هرگز با ايران همكاري ندارند.

به گزارش پایگاه 598، يحيي آل اسحاق رئيس اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق در پاسخ به سوال خبرنگار تسنيم، كه پرسيد، آيا در شرايط فعلي ديگر از صرافي ها براي نقل و انتقال پول استفاده نمي‌شود اظهار كرد: معاملات كوچك در بانك ها انجام مي‌شود و سوئيفت بر قرار است اما طرف مقابل، بانك‌هاي بزرگ خود را براي تجارت با ايران مهيا نكرده است و تنها معاملات كوچك چند ميليون دلاري از طريق بانك‌ها انجام مي‌شود.

وي افزود: در حال حاضر تنها برخي بانك هاي ما  با برخي بانك‌هاي خارجي ارتباط دارند و معاملات انجام مي دهند، اما مشكل اصلي هنوز باقي است.

عضو هيئت نمايندگان اتا ق ابزرگاني تهران با بيان اينكه هنوز عمده صادركنندگان كشور اكنون از طريق صرافي ها به نقل و انتقال پول مي‌پردازند ادامه داد: بايد اذعان داشت غالب تجارت ما فعلاً از طريق صرافي‌ها انجام مي‌شود و بانك هاي بزرگ هرگز با ايران همكاري ندارند.

به گزارش تسنيم، رئيس‌جمهور امروز در جمع مردم خمين با بيان اينكه امروز بانك‌ مركزي و ساير بانك‌هاي ايراني ارتباط خوبي با دنيا دارند، گفت: تجارت ما با دنيا رو به رونق است و كارخانه‌هاي ما يكي پس از ديگري از "ركود" خارج مي‌شود.

حسن روحاني همچنين با اشاره به اينكه در سايه برجام همه كشتي‌ها در بندرعباس پهلو مي‌گيرند افزود: هر حواله بانكي در زمان گذشته به‌وسيله صراف‌ها و دلالان حدود 10 تا 20 درصد خرج انتقال داشت و از جيب مردم مي‌رفت درحالي كه اكنون بانك‌ مركزي و ساير بانك‌هاي ايراني ارتباط خوبي با دنيا دارند و ديگر آن 20 درصد از جيب مردم به جيب دلالان نمي‌رود.

بنابراين گزارش، تداوم مشكل نقل و انتقال ارز بعد از برجام توسط بسياري از فعالان بخش خصوصي و حتي مسئولان بخش دولتي مطرح شده و مي‌شود.

در روز ملي صادرات نيز عامريان صادركننده نمونه فرش به اين  مشكلات  اعتراض داشت. وي با بيان اينكه بانك‌هاي خارجي ضمانت‌نامه بانكي ما را نمي‌پذيرند، در گفتگو با تسنيم گفت: بعداز اجراي برجام هنوز نمي‌توانيم پول حاصل از صادرات خود را از طريق بانك برگردانيم و مجبور به استفاده از صرافي‌ها يا واردات كالا از كشور مقصد صادرات هستيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها