کد خبر: ۳۹۸۰۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
قائم مقام وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه در خصوص قيمت مسكن مهر فاز ۱۱ اشتباه شده است، يادآور شد: در گفت‌وگو تلفني با بخش خبري شبكه دو سيما ذهن بنده ۳۹ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان بود كه اشتباها ۲۹ ميليون را اعلام كردم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، احمد اصغري مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي، اظهار كرد: كميسيون اصل ۹۰ مجلس گزارش بسيار خوبي را در خصوص مسكن مهر ارائه كرده كه يك گزارش واقعي است.

وي با بيان اين‌كه اساسي ترين مشكل ما در مسكن مهر مبحث منابع مالي است، ادامه داد: منابع مالي مورد نياز براي مسكن مهر از محل آورده نقدي مردم  و تسهيلات بانكي تامين مي‌شود و در صورت عدم پرداخت سهم آورده از سوي متقاضيان يا تامين به موقع تسهيلات بانكي اتمام پروژه ها با تاخير مواجه خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه در بسياري جاها اين مشكل را داريم، افزود: در بسياري جاها مردم به دليل اين‌كه توان مالي ندارند كه اين مسئله واقعيت هم دارد نمي‌توانند آورده خود را تكميل كنند.روزانه تعداد بسياري از متقاضيان كم‌درآمد به دفتر بنده مراجعه كرده و تقاضاي كمك در خصوص تكميل آورده خود مي‌كنند كه بايد براي آن راهكار پيدا شود.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين‌كه دولت در اين زمينه بايد به مردم كمك كند، گفت: قصد بنده همواره حمايت از متقاضيان مسكن مهر بوده و متاسفانه برخي رسانه‌ها دغدغه اينجانب در خصوص مردم را به طور ناقص انعكاس دادند.

مهرآبادي درباره رقم آورده متقاضيان مسكن مهر افزود: آن چيزي كه چند روز پيش در برنامه تلويزيوني اعلام شد يعني ۳۵ هزار ميليارد تومان برآوردي بود. با توجه به اين‌كه مقداري از واحدهاي مسكن مهر خودمالكي، بافت فرسوده، تعاوني و سه جانبه است، آمار دقيقي در رابطه واريزي مردم در اختيار نداريم. اما گزارش‌هاي زيادي داريم كه در اغلب استان‌ها مردم به دليل عدم توان مالي آورده خود را واريز نكرده‌اند.

وي ادامه داد: در گفت‌وگوي ويژه خبري هم يكي از بحث‌هاي مطرح شده مشكلات مالي پروژه‌ها بود كه بنده اعلام كردم در بحث محدوديت مالي يكي از معضلات مردم هستند كه البته منظور بنده آورده بود نه خود مردم. در يك محاوره تلفني فشرده و طولاني كلمه آورده از قلم افتاد. كماياين‌كه در ادامه گفتم مردم به دليل اين‌كه مي‌گويند ما توان مالي نداريم و راست هم مي‌گويند نيامده‌اند آورده نقدي خودشان را پرداخت كنند. در واقع قصد و نيت بنده حمايت از مردم بوده و مي‌خواستم بگويم مردم مشكل دارند و بايد راهكاري براي اين مسئله پيدا شود كه متاسفانه توسط برخي سايت‌هاي خبري و صدا و سيما اول و آخر پاراگراف حذف و فقط جمله مردم هم يكي از معضلات ما هستند را بزرگنمايي كردند كه موجب ارضايتي شديد مردم شده است.

وي با تاكيد دوباره بر اين‌كه يكي از مشكلات ما در مسكن مهر همين است كه مردم توان پرداخت سهم خود را ندارند، اظهار كرد:  دولت بايد به مسكن مهر كمك كند و واقعيت آن است كه فقط با اين حمايت مي‌توانيم باقيمانده مسكن مهر را تمام كنيم.

وي با بيان اين‌كه خودم را از جنس مردم و خدمتگذار آنها مي‌دانم، گفت: بنده از صبح تا شب در ميان پروژه‌هاي مسكن مهر هستم و خودم را به آب و آتش زده‌ام تا بتوانم چند واحد بيشتر از اين طرح را آماده افتتاح و تحويل كنم.

وي با بيان اين‌كه صداو سيما بايد به دليل اين اقدام غيرمنصفانه (اطلاع‌رساني ناقص) از مردم عذرخواهي كند، ادامه داد: اگر مردم از گفتار بنده –در گفت‌وگوي ويژه خبري- برداشت ديگري داشته‌اند،‌ صميمانه از آنها عذرخواهي مي‌كنم.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي همچنين با بيان اين‌كه در خصوص قيمت مسكن مهر فاز ۱۱ اشتباه شده است، يادآور شد: در گفت‌وگو تلفني با بخش خبري شبكه دو سيما ذهن بنده ۳۹ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان بود كه اشتباها ۲۹ ميليون را اعلام كردم. معمولا بنده اعداد و ارقام مسكن مهر را به‌طور دقيق اعلام مي‌كنم. اعلام قيمت ۲۹ ميليون تومان اشتباه لفظي بوده و هيچ عمدي در كار نبوده است.

مهرآبادي در خصوص قيمت نهايي مسكن مهر نيز گفت: در اين باره به شهرهاي جديد تاكيد كرده‌ام كه كفه ترازو بايد به نفع مردم باشد و در اين رابطه به شهرهاي جديد فشار آورده‌ام كه محاسبه قيمت‌ها به صورت دقيق انجام شود.

وي تاكيد كرد: همواره مدافع سرسخت مسكن مهر بوده و با جان و دل براي اين طرح كار كرده‌ام و  تلاش مي‌كنيم با حمايت دولت و كمك مردم اين پروژه‌ها را ساماندهي و هرچه سريعتر به اتمام برسانيم.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها