کد خبر: ۳۹۷۷۰۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۶ مهر ۱۳۹۵
هافبك سابق تيم فوتبال استقلال گفت:افتخاري تازه به استقلال آمده و مجبور است از اين تيم تعريف كند چون در غير اين صورت منصوريان ناراحت مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، محمدرضا شكورزاده پيشكسوت تيم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با فارس، در خصوص عملكرد تيم استقلال طي هفته‌هاي اخير و به خصوص در ديدار با سياه‌جامگان مشهد، گفت: من بازي‌هاي استقلال را كامل مي‌بينم و همه چيز را رصد مي‌كنم. استقلال در بازي آخر بهتر عمل كرد، ولي قبول كنيد كه اين تيم در حد نام استقلال بازي نمي‌كند.

وي افزود: من مطمئن‌ام كادر فني ايرادات را مي‌بيند و نمي‌تواند روي آن سرپوش بگذارد، چون استقلال بايد طوري فوتبال بازي كند كه قبل از بازي دو گل از تيم‌هاي حريف جلو باشد،درست مثل قديم و حتي همين چند سال پيش كه زياد هم از آن نگذشته اما اين چيزي كه ما مي‌بينيم در حد تيم استقلال بزرگ نيست، الان تيم هاي آخر جدولي طوري جلوي استقلال عرض اندام مي‌كنند كه وسط بازي مي ترسيم. درست است كه تغييرات زيادي در استقلال صورت گرفته و اين تيم جوان شده،‌ مديريت و كادر فني استقلال بايد مي‌دانستند جواناني را به خدمت بگيرند كه در حد بازيكنان باتجربه عمل كنند، يعني آبديده باشند و مستعد. متأسفانه اين تيم خوب بسته نشده و در خيلي از قسمت‌هاي زمين دچار مشكل است.

هافبك سابق استقلال با تأكيد بر اينكه نقاط ضعف اين تيم در ادامه راه مشكل‌ساز خواهد شد، گفت: اگر از هوادار واقعي استقلال و آنها كه سال‌هاست فوتبال را دنبال مي‌كنند، سوال كنيد اين تيم در حد نام استقلال بازي مي‌كند، مطمئن باشيد آنها پاسخ منفي مي‌دهند. سبك فوتبال استقلال از قديم سرعتي و روي زمين و به خصوص در ارسال از جناحين بود و با وجود اينكه امكانات كافي وجود نداشت، اما كيفيت خوبي از تيم استقلال شاهد بوديم، اما بازي كه الان ما از استقلال مي‌بينيم نشان مي‌دهد اين تيم خوب تمرين نمي‌كند، چون آن چيزي كه در ميدان مسابقه نمايان مي‌شود، عيانگر تمرينات است.

وي تأكيد كرد: ناهماهنگي بسيار زيادي در مدافعان ديده مي‌شود به شكلي كه در همين بازي گذشته چندين و چند بار نزديك بود دروازه استقلال به خاطر اين ناهماهنگي باز شود،اصلاً چرا بايد اين همه در خط دفاع تغييرات وجود داشته باشد، دو بازيكن خارجي در آنجا بازي مي‌كنند كه مطمئناً ما بهتر از آنها را داريم و مي‌بينيد كه در تيم ملي‌مان هم چندين و چند بازيكن دفاع وسط طي اين سال‌ها كمك كردند.

شكورزاده نفر دوم ايستاده از چپ

شكورزاده با تأكيد بر اينكه نزديك به 10سال با پيراهن استقلال در ميادين مختلف به ميدان رفته است، گفت: شايد اگر خود كادر فني از بيرون بازي را تماشا كند،به دلش ننشيند و ايرادات زيادي از سبك فوتبال استقلال بگيرد. اصلا خود آقايان بگويند اين بازي دلنشين خودشان هست؟

وي در خصوص اينكه سيدرضا افتخاري مدعي شده استقلال در برخي تاكتيك‌ها بي‌شباهت به بارسلونا نيست، گفت: افتخاري تازه به استقلال آمده و نمي‌تواند واقعيت‌هاي داخل زمين را بگويد. اگر او اشكالات را بگويد منصوريان و كادر فني ناراحت مي‌شوند و او مجبور است از تيمش دفاع كند، چون يكي از اصول مديريت دفاع كردن است اما نه اين شكل كه بگوييم استقلال شبيه بارسلونا است. خود افتخاري مي‌داند اين فوتبال دلنشين نيست و تيمي كه مقابل سياه‌جامگان بازي كرد، در خط هافبك‌اش حمايت‌هاي كافي صورت نمي‌گرفت و در خط حمله خلاقيت خاصي از خودش نشان نمي‌دهد. من نمي‌خواهم زياد باز صحبت كنم، چون ممكن است دوستان ناراحت بشوند، اما به اين نتيجه رسيده‌ام در اين فوتبال خيلي‌ها دوست ندارند فوتبالي‌ها نزديك تيم شوند.

هافبك سابق استقلال تأكيد كرد: استقلال با وجود آنكه سال‌ها برايش بازي كردم و همين حالا براي تيم پيشكسوتانش بازي مي‌كنم، برايم غريبه است. من جواني‌ام را در اين تيم گذاشته‌ام، ولي خيلي‌ها مثل من پشت خط هستند و حتي در آكادمي استقلال جايي برايمان وجود ندارد. متأسفانه اين روزها فقط مديران عوض مي‌شوند و هيچ چيز تغيير نمي‌كند.

شكورزاده در خصوص اينكه منصوريان از پيشكسوتان استقلال گلايه‌مند است، گفت: از قول من بنويسيد تنها كساني كه دلشان براي منصوريان مي‌سوزد، پيشكسوتان هستند. هوادار اگر ببيند تيم خوب بازي نمي‌كند و نتيجه نمي‌گيرد، به بزرگ‌تر از او هم رحم نمي‌كنند، اما مني كه فوتبال بازي كرده‌ام دلم مي‌سوزد و مي‌دانم كه منصوريان خودش در مستطيل سبز عرق ريخته و زمان مي‌برد تا به تجربه ما برسد. من شخصاً منصوريان را دوست دارم، ولي او توصيه برادرانه من را بپذيرد كه استقلال بايد در حد نامش فوتبال بازي كند. اين را مردم هم مي‌دانند كه استقلال دلنشين بازي نمي‌كند و هر كسي به جاي منصوريان بود، تا به حال آن‌قدر به مديرعامل فشار آورده بودند كه او را عوض كند. اينها سختي‌هاي مربي‌گري است كه منصوريان بايد آنها را بپذيرد، ولي به نظرم كادر فني استقلال، كادر بزرگي نيست و او بايد در برخي از تفكراتش تغيير ايجاد كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها