به گزارش پایگاه 598، سيد حميدرضا كاظمي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: اگر دولت همان گونه كه با تعيين حقوق و عوارض گمركي و ايجاد بازار انحصاري، خودروسازان داخلي كه خودروهاي آلاينده توليد مي كنند را مورد حمايت قرار مي دهد، مردمي كه مجبور به تنفس هواي آلوده ناشي از توليدات اين خودروسازان هستند را نيز مورد حمايت قرار مي داد، امروز وضعيت آلودگي هواي تهران و ساير كلان شهرهاي كشور اين گونه نبود.
وي با اشاره به اين كه با وجود همه اين حمايت ها، خودروسازان داخلي به جاي استفاده از امتيازات و شرايط موجود جهت ارتقاي صنعت خودرو، سال هاست در شرايط موجود باقي مانده اند، اظهار كرد: صنعت خودروي ايران در 50 سالي كه از فعاليت آن مي گذرد، نتوانسته رشد و توسعه چنداني داشته باشد و همچنان در ادامه و امتداد روندي كه از گذشته تا به امروز داشته، در جا مي زند.
نماينده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه صنعت خودروي ايران، بازار انحصاري 80 ميليون نفري كشور را در اختيار دارد، خاطرنشان كرد: خودروسازان به جاي حفظ اين بازار بزرگ و جلب مشتريان بيشتر، روز به روز با توليدات غير رقابتي و آلاينده خود، حداقل مشتريان موجود خويش را نيز از دست مي دهند.