کد خبر: ۳۹۷۱۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۲ مهر ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: واردات میوه ضربه جدی به تولید ملی زده و میوه خارجی جای میوه داخلی را در بازار تنگ کرده است.
به گزارش پایگاه 598، حسین مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: قیمت‌های انواع میوه در بازار از فیلتر نظارت‌های دقیق و کارشناسی عبور می‌کند و هر نوع تخلفی که مشاهده شود، نخست با تذکر برخورد شده و اگر ادامه داشته باشد، واحد صنفی پلمب می‌شود.

وی تصریح کرد: اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران به ویروس فعالیت اصناف غیرمجاز مبتلاست و مغازه‌هایی هستند که غیرمجاز در حوزه میوه و تره‌بار فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه تغییر صنف در حوزه میوه و تره‌بار با سرعت نور انجام می‌شود، اضافه کرد: سرعت این تغییر و تحول در حوزه میوه و تره‌بار بسیار بالاست؛ واحد صنفی شب سوپر مارکت است و صبح به میوه‌فروشی تبدیل می‌شود.

مهاجرانی با اشاره به اینکه پدیده تبدیل سایر مشاغل به میوه‌فروشی معضلی جدی در حوزه صنف میوه و تره‌بار است و ناظران ما در این ارتباط با دقت بالایی عمل می‌کنند، بیان کرد: هنوز واردات میوه به شکل قاچاق را به داخل کشور شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: واردات میوه به‌ویژه اقلامی که تولید آن‌ها در داخل کشور وجود دارد، ضربه جدی به تولید ملی زده است و متأسفانه میوه خارجی جای میوه داخلی را در بازار تنگ کرده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه در روزهای برداشت سیب از چند استان به‌ویژه در استان تهران و دماوند هستیم، اضافه کرد: دماوند از قطب‌های اصلی تولید سیب در داخل کشور است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه در آستانه برداشت سیب زرد دماوند از 20 مهرماه، باغداران در مورد عرضه محصولات خود به بازار دغدغه واردات را دارند، افزود: متأسفانه هنوز سیب خارجی در بازار عرضه وجود دارد و فضا برای تولید داخلی محدود شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه هنوز زیرساخت‌های نگهداری میوه در برخی استان‌ها ضعیف است، تصریح کرد: متأسفانه در کشور در استان‌هایی که ظرفیت بالایی در تولید مرکبات و میوه دارند، با مشکل نگهداری مواجه هستیم.

مهاجرانی اظهار کرد: تعداد سردخانه‌ها باید برای حفظ و نگهداری میوه‌ افزایش پیدا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
این خیانت را فقط از چشم دولت نینید
ما مردم هم طالب این خیانت هستیم که دولت اقدامات به واردات می کند
باید به آن بلوغ برسیم که با واردات و بازی با قیمتها بازیچه نشویم و رای نخرند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
دو خط عوض تخریب دیگری ، توضیح کار خودت بده چه خدمتی کردی حسن کلید
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
مگه مهمه؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها