کد خبر: ۳۹۳۷۹۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
درمانگاه خیریه انصار، درمانگاهی در تهران است که از عید قربان تا عید غدیر از هشت صبح تا ۱۲ شب طرح ویزیت رایگان را برای بیماران ترتیب داده است.

به گزارش پایگاه 598، مجله مهر، آدم‌های زیادی هستند که هرزگاهی به سرشان می‌زند تا کار خیری انجام بدهند یا اگر آرزویی دارند به نیتش نذری را ادا کنند. کار خیر در بیشتر مواقع در ذهن ما  حتما چیز عجیب و غیری است که اگر دنباله‌اش را بگیریم حتما به امور مادی ختم می‌شود، اینکه همیشه باید برای شاد کردن دل آدم‌های پایین دست از جیب مایه گذاشت و وجه نقدی را پرداخت کرد. اما در بین همه این کلیشه‌های ذهنی گاهی می‌شود اتفاقات و آدم‌هایی را پیدا کرد که روی داشته‌های دیگرشان حساب می‌کنند و خوبی‌هایشان را نذر می‌کنند. یکی علمش را نذر می‌کند، یکی هنرش را و دیگری فن و حرفه‌ای را که یاد گرفته است. حالا در گوشه‌ای یکی از خیابان‌های شلوغ و پر رفت آمد تهران یک درمانگاه کوچک به قدر وسعش به همت اهالی و پزشکانش برای یک هفته یعنی از عید قربان تا عید غدیر  درمانگاهشان را نذر مردم کرده‌اند و از مراجعانشان وجهی برای ویزیت دریافت نمی‌کنند.

ویزیت رایگان عیدانه

اگر از سمت شهدا و خیابان۱۷شهریور مسیر را برای پیدا کردن«درمانگاه انصار»پیدا کنید رفته رفته حوالی پل آهنگ می‌شود پوسترهای صورتی و سبز رنگی را ببینید که روی آن بزرگ نوشته «عید تا عید» و پایین این عبارت درشتش همه عابران و رهگذاران را با ویزیت رایگان به درمانگاه خیریه انصار دعوت می‌کند. همین که راسته اتوبان شهید محلاتی را بگیرید و از راننده‌های تاکسی همان حوالی نشانی درمانگاه انصار را بپرسید با انگشت اشاره محل دقیقش را نشان می‌دهند و یک واکنش کلیشه‌ای را ضمیمه راهنمایی هایشان می‌کنند«نکنه  شما همه برای ویزیت رایگان اومدید؟» رفته رفته از رفت و آمدهای زیاد آن هم از یک ساختمان به خصوص می‌شود فهمید که انگار رسیده‌ایم. به محض رسیدن به محل اولین چیزی که به چشم می‌خورد یک ساختمان بزرگ با کاشی کاری های اسلیمی است که از وجود خیریه‌ای به نام انصار خبر می‌دهد که زیرزمینش حالا درمانگاه خیریه‌ای است که با طرح عید تا عید شلوغ‌تر از روزهای عادی است.

این روزها بیماران بیشتری پذیرش می‌کنیم

این اتفاق انگار رویداد تازه‌ای برای اهالی درمانگاه انصار نیست آنها می‌گویند چند بار دیگر هم این طرح را در درمانگاه داشته‌اند که با استقبال مردم رو به رو بوده است و آنها در کنار این طرح، یک طرح ثابت هفتگی هم برای ایتام دارند و کسانی که تحت پوشش باشند می‌توانند هر هفته از طرح رایگان دندانپزشکی استفاده کنند. باید پله‌های را پایین بیاییم تا به پذیرش درمانگاه برسیم، جایی که حالا شلوغ‌ترین روزهایش را پشت سر می‌گذارد و آدم‌ها از پیر و جوان تا زن ومرد برای گرفتن نوبت توی صف ایستاده‌اند. در کنار همه اعلام رضایت‌ها و تشکرهای مردم از مسئولان درمانگاه برای طرح این روزهایشان، زمان زیادی نمی‌گذرد که صدای غرولند و ناراحتی‌های چندنفری که جلو ایستاده‌اند بلند می‌شود از صحبت‌هایشان  می‌شود فهمید که انگار میزان نوبت‌دهی به مراجعان درمانگاه به حد نصاب رسیده است و با اعتراض هرباره هر کدامشان  کارکنان درمانگاه این نکته را یادآور می‌شوند که«ظرفیت ویزیت برای بیماران در روز۲۰ تا۳۵  نفر است یعنی هر پزشکی فقط می‌تواند این تعداد از مریض‌ها را ببیند. خیلی‌ها هستند که فکر می‌کنند شاید ما این یک هفته که طرح رایگان داریم از ظرفیت‌هایمان کم کرده‌ایم ولی در صورتی که این طور نیست ما در روزهای عادی بین ۱۰ تا ۱۵تا نوبت به هر پزشک می‌دهیم.»

بیمارهای زیادی منتظر این طرح بودند

اینجا برای پذیرش بیماران قاعده و قانون خاصی را در نظر نمی‌گیرند و آدم‌ها را الویت بندی نمی‌کنند و می‌شود گفت که ورود برای عموم آزاد است برای همین کسانی که زودتر می‌رسند می‌توانند پذیرش شوند و از ویزیت پزشک مورد نظرشان استفاده کنند.تا جایی که از صحبت‌های اهالی درمانگاه می‌شود فهمید که در طول این مدت از اقصی نقاط پایتخت با آدم‌های مختلفی رو به رو بوده‌اند که به خاطر مشکلات مالی مدت‌ها بود از درمان و رسیدگی به مشکلاتشان دست کشیده بودند و انگار مدت زیادی را برای برگزاری چنین طرحی منتظر مانده‌اند تا جایی که خود کارکنان درمانگاه درباره این موضوع می‌گویند« خب از آنجایی که می‌دانید ما روزانه تا جایی که بتوانیم بیماران را پذیرش می‌کنیم ولی خب از طرفی در هرصورت با یک محدودیت در نوبت دهی رو به رو هستیم برای همین همیشه از مراجعانمان در خواست می‌کنیم که کسانی که واقعا بیمار هستند مراجعه کنند تا از این طریق کسانی که واقعا نیازمندند بتوانند از این فرصت استفاده بیشتری ببرند. مثلا همین چند وقت پیش یک خانواده ۶ نفره به اینجا آمده بودند و مادر خانواده اصرار داشت که برای تمام بچه‌ها نوبت بگیرد و وقتی از خود بچه می‌پرسیدیم مشکلتان چیست می‌گفتند ما هیچ مشکلی نداریم مادرمان فقط برای چاپ کردن ما را به اینجا آورده است.»

مردم ویزیت رایگان را با خدمات رایگان اشتباه می‌گیرند

وقتی با مسئولان این طرح حرف می‌زنیم آنها از ابراز رضایت تمامی پزشکان و کارمندان درمانگاه حرف می‌زنند و می‌گویند تمامشان از این اتفاق استقبال کرده‌اند طوری که می‌شود این موضوع را از لبخند بیمارهایی فهمید که وقتی از اتاق پزشک‌هایشان خارج می‌شود یک تشکر از ته دل را هم به خداحافظی‌هایشان پیوست می‌کنند. اما در کنار همه این‌ها خودشان می‌گویند شاید بیشترین مشکلی که این روزها مسئولان این درمانگاه را تا حدودی درگیر کرده است سو برداشت مردم از طرح«ویزیت رایگان»است تا جایی که خیلی‌ها این اتفاق را با طرح «خدمات رایگان»اشتباه می‌گیرند و یکی از کارمندان درمانگاه درباره این موضوع می‌گوید«ما اینجا چیزی حدود ۳۰تا پزشک در تخصص‌های مختلف داریم که توی این طرح چندروزه فقط ویزیت‌هایشان رایگان است فقط مشکلی که هست اینجاست که خیلی‌ها فکر می‌کنند خدمات هم اینجا رایگان است مثلا چند روز پیش ما اینجا با آقایی رو به رو بودیم که برای دندانپزشکی به ما مراجعه کرده بود و می‌خواست ۴ تا از دندان‌هایش را عصب‌کشی کنیم(باخنده) خب مواد دندانپزشکی هزینه بالایی دارد ما هرچه برایش توضیح می‌دادیم که تنها ویزیت رایگان است اما او به خرجش نمی‌رفت و قبول نمی‌کرد و دست‌آخر هم از دست ما ناراحت شد و رفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها