کد خبر: ۳۹۳۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، خلیل حمدان فرستاده ویژه نبیه بری رئیس مجلس لبنان و عضو هیئت رئیسه جنبش امل چهارشنبه با علی اکبر صالحی دیدار و در خصوص تحولات منطقه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تأکید بر اهمیت و تأثیرگذاری نقش نبیه بری در روند تحولات داخلی لبنان و منطقه، از مواضع و نقش موثر وی در حمایت از جریان مقاومت و تقویت همبستگی بین کشورهای اسلامی تقدیر کرد.

صالحی ضمن ابراز اطمینان از دورنمای روشن و امیدوارکننده روند تحولات در منطقه با روی کار آمدن دولت هایی منبعث از اراده ملت ها، بر توسعه و تقویت بیش از پیش روابط و تعاملات بین ملت ها و دولت های مسلمان در منطقه در سایه تحولات کنونی تأکید کرد.

خلیل حمدان فرستاده ویژه رئیس مجلس لبنان و عضو هیئت رئیسه جنبش امل نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های نبیه بری رئیس مجلس لبنان به وزیر امور خارجه، از کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت در منطقه تجلیل کرد.

حمدان با اشاره به توطئه های دشمنان جهان اسلام به خصوص صهیونیست ها برای تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بین طیف های مختلف ملت های مسلمان منطقه و کمرنگ کردن موضوع فلسطین و دشمن اصلی مسلمانان یعنی اسرائیل ابراز اطمینان کرد با حمایت های جمهوری اسلامی و هوشمندی ملت های منطقه شاهد تقویت بیش از پیش جبهه مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه در سایه بیداری ملت های مسلمان باشیم.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از آخرین روند تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی دولت لبنان در مورد سرنوشت امام موسی صدر، خواستار تداوم حمایت های کشورمان در خصوص این موضوع شد.

صالحی نیز با اشاره به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران نسبت به روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و همراهان ایشان از جمله در سفر اخیرش به لیبی، از تلاش ها و پیگیرهای دولت و مسئولان لبنانی به خصوص رئیس مجلس این کشور در این خصوص تشکر کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها