کد خبر: ۳۹۳۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در میرانشاه، حمله پهپاد آمریکایی به پاکستان 4 کشته و 6 زخمی برجا گذاشت.

این پهپاد آمریکایی صبح امروز به منطقه "سپلگا" در 12 کیلومتری میرانشاه، مهم‌ترین شهر وزیرستان شمالی حمله و 2 موشک به سمت یک منزل مسکونی شلیک کرد.

خبرگزاری فارس: حمله پهپاد آمریکایی به پاکستان 4 کشته و 6 زخمی برجا گذاشت

یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران این حمله را تأیید کرد و گفت که 4 تن از جمله چند شبه‌نظامی از آسیای مرکزی در این حمله کشته شده‌اند.

رسانه های محلی اردو زبان پاکستان نیز با اعلام این خبر ادعا کرد که این ساختمان مرکز تجمع تروریست‌های شبکه حقانی بوده است.

دو روز پیش نیز در حمله هوایی آمریکا به همین منطقه، دست کم 10 شبه نظامی طالبان کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی است که این هواپیمای بدون خلبان بعد از هدف قرار دادن منزل مسکونی مورد نظر مدتی به پرواز‌ خود بر فراز این منطقه ادامه داده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چندی پیش برای اولین بار اعتراف کرد که آمریکا برای از بین بردن شبه‌نظامیان طالبان و القاعده در خاک پاکستان از این پهپادها استفاده می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد که از سال 2009 تا کنون پهپادهای آمریکایی 211 حمله موشکی به پاکستان انجام داده‌اند.

بررسی‌های اتاق فکر "بنیاد آمریکای جدید" در واشنگتن نیز حاکی از آن است که حمله پهپادهای آمریکایی به کمربند قبیله‌ای پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان طی 8 سال گذشته باعث کشته شدن حدود 2 هزار نفر شده است.

اگرچه آمریکا مدعی شده که این حملات کمترین تلفات را به غیرنظامیان وارد می‌کند اما پژوهش‌های اخیر "هیئت روزنامه‌نگاران تحقیقی" روزنامه "ساندی تایمز" نشان می‌دهد که که از زمان روی کار آمدن "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید بین 282 تا 535 غیرنظامی که 60 نفرشان کودک بودند در این حملات کشته شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها