کد خبر: ۳۹۲۶۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
پس از اضافه شدن نام بيش از ۸۰ شركت روسي به ليست تحريم هاي آمريكا، اتحاديه اروپا نيز تحريم هاي خود عليه مسكو را تمديد كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رويترز، اتحاديۀ اروپا تحريم‌هاي خود را عليه روسيه بر سر مناقشۀ اوكراين به مدت شش ماه ديگر تمديد كرده‌است.
 
اتحاديۀ اروپا ممنوعيت سفر و توقيف دارايي حدود ۱۵۰ نفر و ۳۷ نهاد روسي را به مدت شش ماه ديگر تمديد كرد. تحريم‌هاي فعلي در تاريخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهريور) به پايان مي‌رسيد.
اين تحريم‌ها اولين بار در ماه مارس ۲۰۱۴ عليه روسيه اعمال شد.
 
 
اتحاديۀ اروپا در اين تحريم‌ها شماري از مقامات ارشد روسيه را از جمله ديميتري راگوزين، معاون نخست‌وزير و همچنين شماري از سازمان‌هاي بزرگ نظامي اين كشور از جمله شركت الماز-انتي كه سامانه‌هاي دفاع موشكي مي‌سازد، هدف قرار داده است.
 
 
در ماه مارس ۲۰۱۴ ساكنان شبه‌جزيرۀ كريمه در شرق اوكراين در يك همه‌پرسي شركت كردند و رأي به جدايي از اوكراين و الحاق به روسيه دادند. در واكنش به اين اقدام، غرب روسيه را متهم به ضميمه‌كردن غيرقانوني كريمه به خاك خود كرد و تحريم‌هايي عليه مسكو اعمال كرد.
 
 
يك ماه پس از آن، دولت اوكراين عمليات نظامي گسترده‌اي را در مناطق دونتسك و لوهانسك در مرزهاي شرقي خود آغاز كرد؛ اين مناطق موطن بسياري از روس‌تبارهاي اوكراين است و كي‌يف بيم آن دارد كه اين مناطق نيز به روسيه ملحق شوند.
 
 
امريكا و اتحاديۀ اروپا روسيه را به دامن‌زدن به بحران در مناطق شرقي اوكراين متهم كرده و تحريم‌هايي عليه مسكو وضع كرده‌اند؛ اين در حالي است كه روسيه هرگونه دخالت در مناقشۀ اوكراين را رد مي‌كند.
 
 
براساس اعلام سازمان ملل، بحران در مناطق شرقي اوكراين تاكنون حدود ۹ هزار و ۵۰۰ كشته و بيش از ۲۱ هزار زخمي برجاي گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها