کد خبر: ۳۹۲۱۱
زمان انتشار: ۰۰:۴۱     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
پايگاه مذكور بيان كرد: در واقع قطر شبيه شخص لاغري است كه سعي دارد با پوشاندن يك پالتوي بزرگ خود را عريض و بزرگ نشان دهد.
يك پايگاه عرب زبان با اشاره به تلاش قطر براي دخالت در همه موضوعات جهاني و منطقه اي تشبيه جالبي براي آن به كار برده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، پايگاه النخيل با اشاره به تلاشهاي قطر براي بزرگ جلوه دادن خود در عرصه بين المللي آورده است: قطر يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس است كه حدود يك ميليون نفر جمعيت دارد كه چند سالي است تلاش مي كند خود را كشوري بزرگ جلوه دهد.

پايگاه مذكور بيان كرد: در واقع قطر شبيه شخص لاغري است كه سعي دارد با پوشاندن يك پالتوي بزرگ خود را عريض و بزرگ نشان دهد.

اين پايگاه مي افزايد: قطري كه قصد دارد بزرگ شود مقادير زيادي گاز طبيعي در اختيار دارد كه با پول آن هر چيزي را از ورزشكاران گرفته تا روزنامه نگاران، كارشناسان، دانشگاهيان مي خرد و به بركت گاز خود ميزباني جام جهاني فوتبال را بدست آورده است.

پايگاه فوق بيان كرد: اما ماموريتهايي كه بر عهده شبكه الجزيره قطر قرار داده شده است عبارتند از جبهه گيري و تسويه حساب با ديگران و تحريف واقعيتها كه با خواست تصميم گيرندگان انجام مي شود.

اين پايگاه مي افزايد: قطر ميزبان پايگاه نظامي السيليه آمريكاست كه از طريق آن به هر كشوري كه تصميم بگيرد حمله مي كند، اما عاملي براي حمايت از رژيم قطر و اطمينان بخشي و آرامش آنهاست.

پايگاه فوق نوشت: پس مي توان گفت كه قطر بر سه اصل گاز، شبكه الجزيره و پايگاه نظامي آمريكا استوار است كه با اين سه فاكتور مي خواهد كه كشوري بزرگ باشد.

اين پايگاه مي افزايد: دوحه به بركت گاز طبيعي خود از گروههاي تروريستي درعراق حمايت مي كند اما در عين حال به عراقي ها توصيه مي كند كه اجازه دخالت ديگران را در امور داخلي خود ندهند و همدل باشند!

پايگاه فوق ذكر كرد: قطر در حالي دم از مخالفت با توطئه مي زند كه امير اين كشور عليه پدرش توطئه كرد و در حالي كه پدرش در خارج كشور به سر مي برد وي را از قدرت ساقط كرد و خود جاي وي را گرفت.

اين پايگاه افزود: قطر دم از دمكراسي و حقوق بشر مي زند اما رفتاري كه سوريه دارد كاملا متفاوت با سياست اين كشور در قبال بحرين است.

پايگاه مذكور در پايان مي افزايد: قطر مساوي گاز، شبكه الجزيره و پايگاههاي نظامي آمريكاست. به نظر مي رسد كه معادله سه گانه محكمي باشد اما با نگاهي دقيق و موشكافانه مي توان به شكننده بودن آن پي برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها