کد خبر: ۳۹۱۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۱     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛
با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس نهم در دو حوزه «رصد اخبار» و «گزارش و پژوهش» در نظر گرفته شده است که در بخش «رصد اخبار» با گردآوری، تولید و انعکاس اخبار موجود درفضای رسانه ای (اعم از فضای داخلی و فضای خارج از کشور) در صدد هستیم تا اخبار و اتفاقات مربوط به فضای انتخابات مجلس به صورت سریع در دسترس عموم مخاطبان قرار بگیرد و در حوزه «پژوهش و گزارش» نیز با تعامل با اساتید و صاحب نظران و آگاهان سیاسی کشور به تحلیل از فضای سیاسی و انتخاباتی پیش رو بپردازیم.
همزمان با ایام مسعود میلاد پیامبر اکرم و همچنین فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پایگاه 598 به منظور انتشار اخبار و بررسی تحلیلی فعالیت های مجلس شورای اسلامی اقدام به راه اندازی سرویس خانه ملت خود نموده است که اهداف و محور های فعالیت این سرویس تحلیل خبری در ادامه تقدیم نظر خوانندگان می گردد:

 اگر مجلس شورای اسلامی چهار خصوصیت داشته باشد، در جایگاه حقیقی خود قرار خواهد داشت... عبارت است از احساس مسئولیت، استقلال، شجاعت، فرزانگی.

(مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی11/03/1373)

 این جمله حضرت امام خامنه ای نیازی به تفسیر و تاویل ندارد و  نشانگر اهمیت بالای  این نهاد قانون گذار است.چرا که این مجلس است که با تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن به معنای واقعی اداره کشور را بر عهده دارد و اگر زمانی در اجرای امور کشور خللی وارد شود باید به عدم نظارت صحیح نمایندگان بر قوانین مصوب کشور نیز خرده گرفته شود.

در جریانات سیاسی و در یک نگاه کلی می توان دید که طیف ها و جناج های سیاسی برای هرچه بیشتر در اختیار داشتن کرسی های مجلس با هم در رقابت هستند و این خود گواه دیگری است بر اهمیت این نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز.بنابراین رسالت رسانه ای ایجاب می کند تا به درستی به انتقال اخبار مرتبط به آن پرداخته شود.و اخبار صحیح درست این رویداد به عموم مردم برسد.

با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس نهم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این نوشتار نیز در صدد واکاوی آن نیستیم ،برآنیم تا با آگاهی رسانی سریع،دقیق و صحیح بتوانیم به اندازه وسع خود در راستای انتخاب صحیح یک نماینده به شهروندان امت اسلامی کوشیده باشیم و بر این اساس و در زمان پیش رو تا انتخابات مجلس در نظر داریم تا به موضوعات زیر بپردازیم

1. ارائه شاخصه های یک نماینده انقلابی و آرمانگرا

2. ارائه تحلیل از انتخابات پیش رو

3. واکاوی جبهه بندی ها و جریان های سیاسی فعال  کشور در انتخابات مجلس

4. پرداختن به تهدید ها،فرصت ها و چالش های پیش روی مجلس آینده

5. نقد و آسیب شناسی مجالس گذشته و ارائه معیار

6. گزارش از روند فعلی مجلس و برنامه های انجام شده و امور پیش رو

در راستای اجرایی کردن محورهای فوق الذکر دو حوزه «رصد اخبار» و «گزارش و پژوهش» در نظر گرفته شده است که در بخش «رصد اخبار» با گردآوری، تولید و انعکاس اخبار موجود درفضای رسانه ای (اعم از فضای داخلی و فضای خارج از کشور) در صدد هستیم تا اخبار و اتفاقات مربوط به فضای انتخابات مجلس به صورت سریع در دسترس عموم مخاطبان قرار بگیرد و در حوزه «پژوهش و گزارش» نیز با تعامل با اساتید و صاحب نظران و آگاهان سیاسی کشور به تحلیل از فضای سیاسی و انتخاباتی پیش رو بپردازیم.

این موارد بخشی از موضوعات مورد توجه این سرویس است و انشاءالله با پرداختن به آنها سعی برآن است به سمت یک مجلس انقلابی،سالم،ناظر و دقیق پیش برویم.

در پایان از تمامی صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه دعوت می شود چنانچه مایل به همکاری در این سرویس می باشند، با ما تماس گرفته و از خوانندگان فهیم نیز تقاضا مندیم ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود بی بهره نگذارند.

به یاری خداوند منان
سرویس خانه ملت پایگاه تحلیلی خبری 598

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها