کد خبر: ۳۹۰۷۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه حوزه انرژي در برنامه ششم در مقايسه با برنامه چهارم و پنجم ضعيف است، گفت: برنامه ششم توسعه در قالب برنامه توسعه نمي‌گنجد و تنها برشي از يك برنامه توسعه پنج ساله تلقي مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، سيدعلي ادياني در گفت و گو با فارس اظهار داشت: متاسفانه حوزه انرژي در برنامه ششم ضعيف ديده شده است و در مقايسه با برنامه چهارم و پنجم نقاط ضعف بيشتري در حوزه هاي برق، انرژي هاي نو و زيرساخت ‌اي مربوط به حوزه نفت در كشور  دارد.

وي تصريح كرد: شايد يكي از دلايلي كه موجب شد با رويكرد ضعيفي در برنامه ششم مواجه شويم اين است كه برخي از احكامي كه در برنامه چهارم و پنجم در حوزه انرژي وجود داشت در قالب احكام دائمي در مجلس نهم تصويب شد كه در حال حاضر در شوراي نگهبان در دست بررسي است. شوراي نگهبان نيز اشكالات جدي بر آن دارد و هنوز تكليف آن مشخص نشده است؛ شايد اين مساله يكي از توجيهات دولت در عدم توجه قوي در زواياي متعدد و مختلف براي توسعه انرژي در كشور باشد.

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين برنامه از لحاظ شكلي نيز داراي اشكال است، گفت: در چارچوب آيين‌نامه داخلي مجلس نحوه تقديم لايحه به مجلس اشكال دارد چراكه فاقد امضاي رئيس جمهور است.

ادياني گفت: برنامه ششم توسعه در قالب يك برنامه توسعه نمي گنجد و در واقع اين تنها برشي از يك برنامه توسعه پنج ساله تلقي مي شود كه بحث بسيار جدي دارد.

وي بيان كرد: مهم ترين نقص برنامه ششم در قالب لايحه كه آن هم به صورت ناقص به مجلس تقديم شد اين است كه مباني و اصول و پايه هاي نظري اين برنامه مشخص نيست.

معاون سابق وزير نفت در دولت يازدهم ادامه داد: اين برنامه علاوه بر آنكه به لحاظ محتوايي داراي اشكال است به لحاظ مبنايي نيز فاقد مبناي متقني جهت برنامه ريزي و تدوين يك برنامه و ايراد احكام و تكاليفي است كه بايد در طول 5 سال نسبت به دستگاه‌هاي اجرايي انجام داد.

ادياني در پايان يادآور شد: بايد پايه‌ها و مباني اين برنامه مشخص شود كه مبتني بر چه تفكري است و آيا بر محوريت اقتصاد مقاومتي استوار است يا خير، در واقع مشخص نبودن اين موارد يك نقص مهم محسوب مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها