سه محفظه تعبيه شده بهگونهاي طراحي شده تا بتواند به راحتي از بدنه جدا شده و اجازه چرخش سريع روي زمين را به هواپيما بدهند. از آنجا كه اين محفظهها قابليت حملروي تريلي را دارند، ميتوانند مسافران را به ايستگاههاي قطار محلي يا مترو برسانند.
همچنين اين محفظهها ميتوانند مسافران را از ايستگاه مترو به فرودگاه برسانند و به هواپيما متصل شوند، بدون اينكه نيازي به پياده شدن مسافران باشد. اين انتقال يكباره نياز به پايانههاي فرودگاهي و صف مسافران براي سوار شدن به هواپيما را از بين ميبرد.
اين روش موجب انعطافپذير و كارآمد شدن مديريت ناوگان و بارگيري سريعتر ميشود. هواپيماي كليپاير ميتواند ميزان زمان و هزينه سفر و احتمال انجام پروازهاي خالي را به شدت كاهش دهد. اين سيستم همچنين نسبت به فناوريهاي موجود، سازگارتر با محيط زيست است، چراكه با سه محفظه در زير يك مجموعه بال، توليد گازهاي گلخانهاي كمتري را به همراه دارد و مصرف سوخت آن با سه هواپيماي تك با همان ظرفيت پرواز در ارتفاع و سرعت برابر است. شركت سازنده سوئيسي اين هواپيما ايده استفاده از انواع سوخت پاك مانند هيدروژن مايع و سوختهاي زيستي به جاي بنزين سنتي را نيز دنبال ميكند.
ايده بلندپروازانه ساخت اين نوع هواپيما هنوز راه درازي در پيش دارد و نياز بيشتري به شبيهسازي آيروديناميكي پيشرفته براي تست عملي واقعي آن است. هنوز سئوالات بدون پاسخ زيادي هستند كه بايد در اين زمينه جواب داده شوند، مانند اينكه اين پيكربندي چه تأثيري در روشهاي امنيتي مسافرت هوايي دارد.
هنوز هم كليپاير داراي پتانسيل بسيار زيادي است كه تيم پروژه تحقيقاتي آن بايد روي امكانسنجي فني اين هواپيما در هر مرحله كار كنند. گرچه اين هواپيما بايد بتواند قبل از پرواز وسايل نقليه مافوق صوت تبديل به يك واقعيت شود.