کد خبر: ۳۸۹۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
دختر 18 ساله خوزستانی به علت گوشتهای آویزان صورتش این روزها با نگرانی به آینده اش نگاه می کند و طی سالهایی که از عمرش می گذرد از ترس دیده شدن چهره اش توسط مردم فقط یک بار توانسته به پارک برود.

به گزارش خبرنگار مهر، به قول شاملو روزگار غریبی است... در زمانی که اکثر دخترهای امروزی تحمل یک جوش ناقابل در صورتشان را ندارند و برای درمان آن یا به عطاریها می روند و متوسل به درمان گیاهی می شوند و یا دست به دامان متخصصان پوست و زیبایی می شوند و هزاران بار در آیینه خود را می نگرند و نگران آثار جوش در چهره شان هستند، برای برخی دیگر اوضاع و احوال به گونه ای دیگر رقم خورده و صورتشان را نه یک جوش بلکه غده ای فرا گرفته که خودشان هم یارای نگاه کردن به چهره شان در آیینه  را ندارند.

همین می شود که سالها در گوشه ای غمگین و به دور از جامعه و مردم کز می کنند و تاسف روزهایی را می خورند که می شد با یک عمل جراحی رویای شور و نشاط را به آن بازگرداند.

ولی افسوس که دست روزگار، این قشر را به پرتگاه دوری و نیستی پرت کرده و تنگدستی و نداری مانعی بر بازگشت زیبایی آنان و یک زندگی عادی شده است. رویا نیز جزو این دسته از دختران است که از زمان تولد تا 18 سالگی امروز چهره اش دستخوش عارضه ای شده که فقر و فوت پدر نیز دست به دست هم داده و او را خانه نشین کرده به گونه ای که 18 سال است که فقط یک بار آن هم در شب از خانه به بیرون آمده و به پارک رفته است.
 

نشستن مقابل رویا و صحبت با او و شنیدن دغدغه ها و غمهایش متفاوت با دیگر مصاحبه هاست. مقابل من شخصی نبود که دلش بخواهد دیده شود، این بار روبرویم دختری بود که از دیده شدن می ترسید.
 

دختری که 18 سال از زندگی خود را از ترس نگاه های مردم، به دور از چشم آنان گذرانده و  سکوت و خلوت اتاقش را به جمع همسالان ترجیح داده است. 

18 سال زندگی در یک اتاق صبری بسان ایوب می خواهد.
 
از  خنده تولد تا بغض کودکانه
 
در سال 1372 در شوشتر نوزادی به دنیا می آید، نوزادی که با تولد خود چشمان پدر و مادر را روشن می کند. همه به محض تولد او می خندیدند. شاید این دنیا بود که فقط نمی خندید زیرا پس از شش ماه عوارض بیماری در رویا پیدا شد و رفته رفته سمت چپ صورتش از گوشت اضافه پر شد.
 
رویا دختر خوزستانی

پدر و مادر رویا که نگران سلامت فرزند بودند احتمال می دادند که در آینده ای نزدیک این عارضه بر طرف می شود و بهبود می یابد ولی رویا با گذر زمان خوب نشد و این زمان بود که بدترین رنجها را با خود برای او با تشدید بیماری به ارمغان آورد.

هرچه او بزرگ تر می شد گوشتهای اضافه صورتش نیز برجسته تر می شد. این بار نه تنها صورت که یکی از انگشتان دست و پای رویا نیز به همین عارضه دچار شد. پدر به امید اینکه حال دخترش بهبود یابد با خانوده از شوشتر راهی اهواز می شود تا به کمک پزشکان درمانی برای او بیابد.

امیدی که مبدل به ناامیدی شد
 
با وجود اینکه پزشکان به او گفته بودند تا رسیدن به سن 18 سالگی نباید رویا را عمل کرد پدر به امید اندکی بهبودی انگشت دخترش را زیر تیغ جراحان می سپارد. عمل موفقیت آمیز بود و رویا هم با آنکه هفت سال سن بیشتر نداشت شادمان بود از این مسئله. اما دیری نپایید که امید خانواده رویا به ناامیدی مبدل می شود زیرا گفته پزشکان تحقق می یابد و گوشتهای اضافه دوباره رشد می کند.

فوت پدر و زندگی در اتاق کوچک خالی از فرش
 
رویا طی این سالها امید و توکل به خدا را فراموش نمی کند سر به آسمان بلند می کند و از خدا صبر و استقامت می خواهد. اما دست روزگار بار دیگر روی خوش به او نشان نمی دهد. پدرش بر اثر سکته مغزی فوت می کند و به همراه برادر و خواهر کوچکتر یتیم می شود و فقر و تنگدستی جای خالی پدر را پر می کند.
 
 
خاله اش سرپرستی برادر و خواهرش را بر عهده می گیرد و خود به همراه مادر اتاقی کوچک اجاره می کنند، اتاقی که حتی فرش ندارد و تنها با یک تکه موکت پوشانده شده است.

فقط یک بار شبانه به پارک رفتم
 
رویا که اکنون گرم و سرد روزگار را چشیده و در 18 سال سن خود سختی هایی به اندازه 60 سال را تحمل کرده روزگار خود را چنین به تصویر می کشد: دوست دارم درس بخوانم، کاره ای بشوم و به مقام بالا برسم. در این 18 سال از خانه بیرون نرفته ام. سال گذشته فقط یک بار به سینما و پارک رفته ام آن هم در شب ... در روز از طعنه های مردم می ترسم.

آدم از خانه ماندن افسرده می شود، دوست دارم بروم بیرون.. مگر من دل ندارم... بیرون رفتن من تا سوپر سر کوچه است که مجبورم صورتم را در برخورد با آدم ها بپوشانم.... هم سن و سالان من در این سن دیپلم گرفته اند در حالی که من هنوز سوم راهنمایی هستم. آرزو دارم عمل کنم و خوب بشوم. درس بخوانم و به دانشگاه بروم.

تصمیم گرفتم به مدرسه نروم
 
رویا به قول خودش فقط یک دوست دارد و دخترهایی فامیل هم حتی از او دوری می کنند. هر چه سن او بالاتر می رود گوشتهای اضافه صورتش نیز بیشتر می شود و به همان اندازه نیز از دیگران فاصله می گیرد. رویا می گوید: وقتی سوم دبستان را تمام کردم چون همکلاسی ها مسخره ام می کردند یا مدام صورت من را به هم نشان می دادند تصمیم گرفتم دیگر به مدرسه نروم و مدتی ترک تحصیل کردم.
 
آرزوهایی که محقق نشد
 
رویا نیز همچون دختران دیگر آرزوهایی دارد و رویاهایی. او آرزو دارد مهندس شود و به کلاس های ورزشی برود اما با فوت پدرش همه چیز بدتر می شود و روز به روز فقیرتر می شوند. رویا می گوید فقر و نداری ما به گونه ای بود که  که خواهر و برادرم را خاله ام برد تا نزد خودش نگهداری کند. من و مادرم هم با کمک کمیته امداد تا به حال زنده مانده ایم.
 
 رفتن تا آستانه مرگ
 
رشد عجیب گوشتهای صورت رویا سلامتی او را تحت تاثیر قرار داده است. پلک های چشمش به طرز عجیبی کشیده شده و دندان هایش نیز به خاطر آویزان بودن صورتش به شدت درد می کنند. حتی یک بار نیز تا آستانه مرگ رفته و در هنگام خواب حالت خفگی به او دست داده است. اما این ها نیز باعث نشده تا توجه او به خدا کم شود. رویا می گوید:  باز خدا را شکر می کنم ... می گویم اگر فلج بودم یا قطع نخاع آن موقع گوشه خانه چه می کردم... تنها آرزویم این است که زودتر عمل کنم تا خوب شوم.

گریه های شبانه پدر و غصه های مادر
 
خانواده رویا در این مدت با وجود سختی ها و مرارتهایی که کشیده اند قوت قلبی برای او بوده اند و با مهربانی های بی دریغ بخشی از غمهای او را جبران کرده اند. مادرش می گوید: چهار سال است که همسرم فوت کرده است. وقتی زنده بود خیلی غصه رویا را می خورد. بارها به دخترم می گفت برو آن اتاق بنشین و بعد خودش زیر گریه می زد. شوهرم کارگر روزمزد بود و فقط 37 سال داشت که سکته کرد.

یک قدم تا خوب شدن رویا
 
اجاره نشینی و فقر مشکلات این خانواده را دو چندان کرده است. با یک میلیون تومان در خانه ای نشسته اند و حالا نیز نه پولی برای اجاره دارند و نه توان پرداخت هزینه های آب و برق. مستمری اندک کمیته امداد نیز نتوانسته دردی از آنها را دوا کند اما با این وجود مادرش همچنان پیگیر مشکل دختر است.
 

مادرش می گوید: رویا موقع تولد تا شش ماه اول خوشگل بود و پس از چند ماه عوارض صورتش پیدا شد. در کودکی هم زیاد نگرانش نبودم تا اینکه با رشد او گوشت صورتش نیز رشد پیدا می کرد... رویا از 12 سالگی مدام جلو آینه می رفت و صورتش را می دید. من با دست خالی چه می کردم. سه سال پیش هم او را تهران نزد پزشک بردم و گفتند هفت میلیون می خواهد تا عمل اش کنیم تا الان حتما هزینه های درمانش بیشتر شده. در اهواز هم نزد دکترهای مختلفی بردم و آنها هم همین حرف را می زدند.

خوشبختانه رویا با ارتباط خوبی که با دین و خدایش دارد این سالها رنجها و مرارتها را تحمل کرده است. در مراسم روضه مساجد دوستان خوبی پیدا کرده و کمکهایی نیز به ما کرده اند. ما حتی ظروفی در خانه هم نداشتیم تا حالا هم که اول به لطف خدا و اهالی محل روزگار گذرانده ایم.

مادر رویا با چشمانی گریان در پایان می گوید: برای بهبودی دخترم نذر و نیاز زیاد کرده ام.. بزرگترین نذرم این است که دخترم خوب شود بعد با هم برویم پابوس امام رضا(ع)...
 
--------------------

گزارش: رویا محمودی
عکس: محمدرضا دهداری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴۶
۰
خيلي دوست دارم شماره حسابي اعلام كنيد در حد توانم كمك كنم.
پاسخ
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۳۰
۰
خواهشمندیم شماره حسابی یا آدرسی اعلام بفرمایید تا مردم نو دوست کشورمان برای خواهر و فرزندشان سنگ تمام بذارند.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۲۴
۱
اگر لطف كنيد با من تماس بگيريد تا براي هزينه ها درمان صحبت كنيم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
شمارت کو که تماس بگیریم
ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
شماره اش تو مخابرات جا مونده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
دوست عزیزم همین که تو از راه دور همین جمله هم به زیبانت اومده که یه عمل خیر انجام بدی در پیشگاه خداموند محفوظه اما برای شما تو عزیز..همین کار ها رو کردیم که به این روز دچار شدیم.. جای تاسف داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۵
۰
فقر تو جامعه ما زیادتر از اون چیزیه که ما میبینیم.خدابا خودت هوایه بندگانت رو داشته باش
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۶
۱
من هم با نظر دوست خوبمون موافقم..هر کس که بخواد میتونه در حد توانش کمک کنه
پاسخ
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۰
سلام.کمک از جانب اوست امامن به عنوان یک بچه عشایر قشقایی از طرف همه قشقاییها اعلام کمک می کنیم...
پاسخ
مجید313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
به شدت پیگیر دریافت شماره حساب و آدرس و تلفن هستم.خواهشاً روزای دیگر به این صفحه سر بزنید تا مشخصات را اعلام شود.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۵
۰
با سلام
خدايا دري از رحمت بي پايانت را براي اين خانواده باز كن تا مشكلاتشون حل شوند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۰
با اعلام شماره حساب بنده نیز بعنوان یک انسان از ایشان در حد توان پشتیبانی میکنم.دختر خوب خدا حفظت کند صبور باش و فقط به خدا توکل کن
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۰
هفت میلیون تومن ؟
سه سال پیش هم این مبلغ رقم نجومی نبوده
چرا کسی به این بنده خدا کمک نمیکنه
اینطور که در گزارش اومده، مشکل لاعلاجی نیست و درمان داره
حالا که این گزارش تهیه شده خوبه که برای جمع آوری مبلغ موردنظر فراخوانی صورت بگیره که مسلماً نتیجه بخش خواهد بود انشااله
پاسخ
كيومرث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۲
۲
چطور كمك كنيم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۹
۰
چرا اینگونه اخبار را در رادیو و تلویزیون یا روزنامه های کثیرالانتشار اطلاع رسانی نمی کنید مردم ما رئوف و دستگیر هستند.
پاسخ
REZA
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۲
MOVAFEGHEM
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۰
شماره حساب بدین تا در حد توان کمک کنیم برای درمان این رویا خانم
پاسخ
احمدي نط
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۴
به دفتر محترم رياست جمهوري يا دفتر مقام معظم رهبري مراجعه سريعا اقدام خواه شد
پاسخ
خداداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱۴
۰
شماره حساب اعلام بکنین همه کمک میکنیم
پاسخ
MOHAMMAD
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۷
۰
شماره حساب اعلام کنید تا در حد توان کمک شود
پاسخ
a62
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۷
۰
از چه راهي ميتونم كمك كنم؟ يه شماره اي يه ايميلي يه ادرسي....!!!! برام بفرستين تا بتونم يه كاري بكنم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۹
۴
اگرکمیته امدادداشتیم شایدمیشدبه این هموظن کمکی بکنند
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۷
۲
پیشنهاد میکنم به بهزیستی شهرشان مراجعه و کمک بگیرند .با اعلام شماره حساب ما هم کمک می کنیم . مردم ایران خیلی مهربون هستند . این مصاحبه هم یکی از لطف های خداست که می خواد به این خواهرم کمک کنه . به امید خدا که سریعتر درمان شوید . در صورت درمان اطلاع رسانی کنید .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۷
۰
چگونه كمك كنيم لطفا بفرماييد.
پاسخ
gagarin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۹
۰
سلام عاجزانه خواهش میکنیم شماره حساب لطف کنین مردم عزیز تا حد توان و من بتوانم به این خواهر عزیز کمک کنیم با تشکر
پاسخ
ح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۰
به خدا بغض کردم به قول عزیزان شماره حسابی را از طرف خنواده وی ویا بیمارستانی اعلام کنید تا بایاری خدا ازاین گرفتاری نجات پیداکند
پاسخ
غلامحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۰
شماره حساب اعلام کنند همه کمک میکنند
پاسخ
مهدی م م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۶
۰
بنده نیز در حد توانم اماده ام کمک کنم لطفا شمار ه حساب مطمنی که نشان بدهد مربوط به ایشان است به ایمیل من بفرستید با شماره تلفن ایشان یا خانوادهاشان
پاسخ
رعد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
سلام . خدا ما را صدا میکند.(شماره حساب برام بفرستید در حد توان تقدیم میکنم)
پاسخ
هم نوع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
لطفا شماره حساب بدهيد و به من ايميل بزنيد تا من خودم از همه دوستان و آشنايانم جهت اين هم وطن و همشهري (خوزستاني) دست كمك و ياري دراز نمايم تا بتوانيم جهت مداوا اقدام نمايم
پاسخ
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
بعنوان یک جوان خوزستانی واسه خواهر مهربون وباایمانم هر کمکی از دستم بر بیاد دریغ نمیکنم ، لطفاشماره حساب یا ادرسی از ایشون رو اعلام کنید
پاسخ
نصرت الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
سلام. اول: خدا کمکش کنه. دوم:یه شماره خساب بزارین تا من هم به عنوان یه جوان ایرانی در خد توان دین خود را ادا کنم. با تشکر از دانشگاه سیستان و بلوچستان-زاهدان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
kash shomare hesabi ham elam mikardin,,
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
سلام.چطور میتونم کمک کنم.؟
می توانم کمک دانشجوی تا حدودی اگر مقدور باشد برایش گیر بیاورم یا با چند خیر صحبت کنم.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱
خدا خیرتون بده من هم حاضرم کمک کنم.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
لطفا شماره حسابی که بنام خود رویا خانم یا مادرش اعلام کنید تا بتونیم کمک کنیم واگراطلاع رسانی خوبی شود مسلما تو بین دکترها هم بسیاری هستند که خیرند ومیتونند بدون هیچ چشم داشتی عمل کنند لطفا اگه خبری شد اطلاع رسانی کنید به امید سلامتی این دختر صبور وخوب کشورمان
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
خواهرم غصه نخور اینها امتحانه برا ما و شما. شماره حساب بدید همه کمک میکنیم
پاسخ
صالح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
آرزوی شفای عاجل را از خداوند مهربان برای ایشان خواستارم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
شماره حساب بدهید
پاسخ
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
شماره حساب اعلام كنيد در حد توان كمك مي كنيم . جوانان خير شهر اراك
پاسخ
سوسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
آدرس بدهيد تا ما از طرف خيريه شهرمان براي دلجويي ومساعدت به منزلشان برويم
پاسخ
ارمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
شمارتو بده
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
لطفا فقط یک شماره حساب بدهید تا خیل کمک مردمان ایران زمین و بخصوص خوزستانی ها را شاهد باشید .
پاسخ
پرنور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
شماره حساب بيمارستو نو اعلام كنيد
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
شماره حساب اعتام کنید منم حاضرم کمک کنم یل علی مدد
پاسخ
جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۶
۰
بابا این همه آدم دارن بهتون التماس میکنن شماره حساب بدین عین خیالتون نیس؟ یعنی هدفتون فقط سوزوندن دل ما بود؟

براتون متاسفم
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
لاحول و لاقوت الابالله
پاسخ
احمدرضا از رشت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
من يك كارمندم شماره حساب اعلام كنيد با دل وجان حاضرم همه ماهه بخشي از حقوقم را براي درمان دختر عزيزمان تقديم كنم
پاسخ
گلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱
شماره حساب مطمین بدهید ماهم درحدتوان کمک میکنیم
پاسخ
یه بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
من هم در حد توان اعلام آمادگی میکنم. والبته از این ها مهمتر دعا، دوستان دعا در حق این دختر خیلی می تونه کمکش کنه.
واقعا الان که دارم این رو مینویسم از صمیم قلب براش دعا میکنم. انشالله که هر چه زودتر سلامت و تندرست بشه.
یا علی
پاسخ
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
سلام من هم دوست دارم کمک کنم
پاسخ
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
با سلام
خوزستانی هستم اگر لطف کنید شماره حسابی اعلام کنید که بتوانیم یک کمک بکنیم در حد خودمان تشکر
پاسخ
مجید313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
خواهشاً مسئولین پیگیری کنن جهت اعلام شماره حسابی.کاش هزینه های میلیاردی فوتبال و دزدی ها فقط 00001/0 به ایشان میرسید.اماده همیاری هستیم نه کمک...
پاسخ
lمهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
سلام
پاسخ
مجید313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
به شدت پیگیر دریافت شماره حساب و آدرس و تلفن هستم.خواهشاً روزای دیگر به این صفحه سر بزنید تا مشخصات را اعلام شود.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
خدایا کمکش کن بغضم گرفته میخوام گریه کنم
بابا نامردا یه شماره حساب بدید تا در حد توانمون کمک کنیم
در آخر واسه دکتر و بیمارستان و کلیه مسئولان کشور متاسفم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
خواهرجان غصه نخور ببین چه مردم خوبی داریم ازتمام ایران میخوان کمکت کنن زحمت بکش شماره یا ادرسی بزار
پاسخ
ایرونی با غیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
مسئولین اهوازی تو رو خدا کاری کنید- خواهش می کنم- یه جوری اطلاع رسانی کنید به مردم برا کمک -مطمئن باشید تو کمترین زمان ممکن پول عملش جور میشه.اخه این که پولی نیست
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
با سلام
دایی بنده در اصفهان جراح پلاستیک است
آماده ام هزینه سفر و اقامت ایشان و مادرشان را تقبل کنم و ترتیب معاینه ایشان را بدهم . اگر قرار بر عمل جراحی شد برای تامین هزینه درمان از طریق خیرین هم آمادگی دارم
ضمنا آماده ام برای ادامه تحصیل ایشان هم کمکهایی بکنم
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
الان كه دارم اين متن رو مينويسم هنوز چشمام از اشك خيسه من هم تقاضاي دوستان بالائي رو مبني بر دادن شماره حساب تقاضامندم. ياعلي
پاسخ
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
خواهشا شماره حسابی به ما بدهید تا درحد توان کمک کنیم
پاسخ
عادل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۲
کمکهای بلاعوض و هدیه مسولان به مفت خورهای جهان و جلوگیری از دزدیهارا خرج کشور کنند ایران گلستان میشود و لازم به کمک مردم نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
کدوم مسئول به کدوم مفت خور چه کمکی کرده ؟؟؟
کمیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
سلام
من با خوندن این گزارش اول به ناشکری خودم گریه کردم بعد به خاطر ایمان این خواهرم قبطه خوردم
شماره حساب اعلام کنید انشاألله جور میشه اگه آقا بطلبه برم حرم برا ایشون دعا میکنم
یازهرا
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
باسلام کمک میکنیم هرجه توان داریم
پاسخ
علی نعمت زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
شماره حساب بدین تا در حد توانمون کمک میکنم
پاسخ
yaya
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
خدایا توکه قادری و توانا،خودت شفا یش بده ازت تقاضا میکنم خدا جون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
مطمئن باشید درآمد این فوتبالیستها از خون سگ هم نجس تره.میخوام صدسال سیاه فوتبال نکنن.چه گلی به سر ورزش مان زدن.فقط پول مفت مملکت و بیت المال میچاپن و ماشینای لوکس میخرن و عیاشی میکنن.چه کنیم که عده زیادی از جوانان مسحور و دیوانه فوتبال چرت مان هستن.وگرنه طومار فوتبال را میپیچیدیم.
پاسخ
دودا بلوچ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
خیلی ناراحت کننده است به خدا چرا به استاندار خوزستان مراجعه نکرده اقای استاندار استان شما استان نفت خیزیه به جای ان که بتیم فوتبال فولاد کمک کنی مشکل این خانواده نیاز مند حل میکردی چرا شماره حسابش را اعلام نمیکنی
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
با سلام . خداییش با خوندن این مطلب از خودم بدم اومد . شماره حساب رو بدید تا ما هم سهمی در شادی این بنده عزیز خدا داشته باشیم .
پاسخ
غفور خان بیگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
بنی آدم اعضای یکدیگرند خواهر عزیزم به خدا توکل کن و صبور باش از مصاحبه کننده محترم هم میخواهم سریعا ترتیبی بدهند تا افرادی که میخواهند بتوانند کمک کنند ضمنا اطلاعات بعدبی از ایشان منتشر نمائید
پاسخ
Reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
Man ham hazeram komak konam.lot fan who are hesab Elam konid
پاسخ
partizan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
كجاي دنيا همچين مردم رئوفي داريم كه دلشون واسع هم وطنش مي تپه، واقع از نظرات مردم خرسند و دل گرم شدم...
پاسخ
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
لطف کنید شماره حساب بدید..دوس دارم کمک کنم
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۱
۱
خدایا دستشو بگیر نجاتش بده ما که دستمون به جایی نمیریه
پاسخ
gagarin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
سلام عزیزان چرا شماره رو اعلام نمیکنین من وبقیه دوستان هر روز سر می زنیم برای شماره حساب من این بار دوم خواهش میکنم از ارومیه هستم و از برادران اقلیت مسیحی که واقعا دوست دارم به این خواهر مسلمانم یاری کنم با تشکر
پاسخ
امین میلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
لطفا ا گر قرار است شماره حسابی بدین ، فقط شماره حساب رویا خانوم و مادرش بدین.
بعدش هم فوتبال ربطی به این مسئله نداره، فوتبالیستها هم به اندازه کافی کمک میکنند .
شما.حساب کن و ببین که اختلاس 5 میلیارد و خوردی اخیر بالغ بر 50 سال هزینه فوتبال این مملکت میشه یا نه ؟ .
شک نکنید اگر مردم فهیم و دلسوز ما مطمین باشند که این پول فقط بدست این دختر خانوم و مادرش میرسه آنچنان کمک میکنند که علاوه برد هزینه درمان ، میتوانند صاحب مسکن و زندگی بسیار خوبی هم بشوند . پس لطفا فقط شماره حساب خود.رویا خانوم رو با ویدئو در سایت بگذارید که ما از خودش شماره حساب و مشخصاتش رو بشنویم وگر نه نمیشود اعتماد کرد، چون میشه ی رویا دیگه هم پیدا کرد و شماره حسابش رو داد و بعد کمکهای ميليوني مردم عزیز.رو زد زیر سبیل... .
در ضمن کاش میشد از طریق دیگر رسانه.ها هم اعلام کرد ، چون مردم خیلی کم به اینترنت دسترسی دارند .
پاسخ
امین میلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۳۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
کاش از پزشکان گله نمیکردین! کاش...
بیرحمترین قشر جامعه ما پزشکانند . میبینی یارو داره میمیره ، با هزار امید و آرزو رسوندنش بیمارستان ولی دکتر متخصصش میگه تا قلان مبلغ رو نریزید به حساب عملش نمیکنم ، حالا از قیافه مریض هم میفهمه که کل طایفه اش هم پولشون رو جمع کنند به مبلغ درخواستی آقای دکتر نمیرسه
حالا خودتان قضاوت کنید که آیا پزشکانی که جان ی انسان واسه شون مهم نیست آیا ترمیم صورت ی انسان واسه شون مهم است
واقعا که پزشکان بیرحمند و بيرحمانه از مردم بدبخت پول میگیرند ، خدایی هم هست
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
شمار حساب اعلام نمایید بنده بچه آبادان هستم از جان و دل /آماده هستیم
پاسخ
جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
ا سلام به همه دوستانی که اینچنین ابراز همدردی نمودند.
بنده بسیار متعجب شدم در کشوری که سه هزار میلیاااااارد تومان وام بدون وثیقه برای سرمایه دار شدن به کسانی داده می شود کسانی مانند رویا برای فقط 7 میلیون تومان 18 سال را با رنج و عذاب سپری می کنند آیا این است عدالت محوری دولت و آیا این است بیمه و درمان رایگان و هزار وعده و وعید دیگر که مسیولین داده و میدهند.....؟ بسیار شرمنده از زندگی این عزیز و بسیار در شگفتم که ای وای بر مااااااااا- در حدذ توان آماده کمک برای این عزیز هسم
پاسخ
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
تو ای که این مطلب تو سایت نوشتی شماره حساب رو هم پیدا کن.من به عنوان یه دانشجو خواهان همیاری با خواهر عزیزم هستم .
پاسخ
میلاد
UNITED STATES
۰۹:۵۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
چرا هیچ شماره حسابی اعلام نمیشههههههه
پاسخ
هدیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۳
۰
شماره حساب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
وقتی این همه نظر درباره این خبر پخش شده نشونه اینه که مردم بدنبال حل این مشکلن حال هرکی به اندازه ظرفیتش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۱
۱
سلام
مایه بسی افنخار هست که چنین ملت عزیز و دلسوز و مهربان داریم.
اما دوستا رویا های دیگه ای هم هستن که ازشون بی خبریم و بی اطلاع.امیدوارم مسئولین کشور هم فقط یکم به فکر مردم خودشون بودن و پول های این مملکت رو که متعلق به رویا و دیگران هست به سادگی در جیب کشورهای دیگه نریزن
برای داشتن چنین ملتی افتخار میکنم و به خود میبالمو برای داشتن چنین دولتمردانی تاسف میخورم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
چرا تنها هنر بعضی مردان و زنان، بچه به دنیا آوردنه؟ خدا پدرش رو رحمت کنه ولی آیا این پدر و مادر طی این سالها نمیتونستند به هر دری بزنند حتی شده از راه گدایی پول جمع کنند یا از سازمانها ، بیمارستانها ، تجار یا حتی مردم عادی تقاضای کمک کنند تا بتونن این بچه رو معالجه کنند؟ من اصلا نمیتونم قبول کنم که این خانواده تمام سعی شون رو برای رفع مشکل این دختر کرده باشند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
خدا کمکش کنه
پاسخ
بیژن
NETHERLANDS
۱۷:۵۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
لطفا یه شماره حسابی اعلام کنید هزینش با من
پاسخ
مریم جعفرزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
شماره حسابی چیزی اگر اعلام کنین همه مون کمک می کنیم.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
به خدادارم دارم منفجرمیشم شماره حساب چی شد
پاسخ
ابراهیم عسکری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
سلام لطفا شماره تماس این خانواده را برام اعلام کنید شاید فرجی حاصل شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
از شما این خواهش رو دارم تا شماره حسابی متعلق به این خونواده اعلام کنید که در این صورت شما هم در ثواب دوستانمون سهم زیادی خواهید داشت
پاسخ
مسلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
شماره حساب*********
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها