کد خبر: ۳۸۸۹۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۲     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی عرب انصاری، معاون امنیتی سیاسی استاندار قم عصر امروز در همایش «نقش ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری» در شبستان حضرت معصومه سلام الله علیها انفاق را سنت نبوی توصیف کرد و گفت: اگر ما بتوانیم به مقام انفاق دست پیدا کنیم گام بلندی در فرهنگ دینی و انسانیت برداشته ایم.

وی با بیان آیه شریفه « تَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى » هدف از برگزاری این همایش را عمل به این دستور الهی دانست و اظهار داشت: مهم ترین انتظار مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره) را از روحانیت این است که حس مسئولیت پذیری را در مردم زنده نگه داریم.

معاون امنیتی سیاسی استاندار قم با اشاره به جریان بیداری اسلامی و نگاه کشور های دیگر به جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز وقت آن است که فرهنگ احسان، انفاق، صدقه، زکات هم در کشورهای اسلامی و دیگرانی که تشنه این مبانی اسلامی اند ، ترویج دهیم.

وی با تاکید بر موفقیت روحانیت در نهادینه سازی فرهنگ های مختلف در جامعه تصریح کرد: فرهنگ عاشورا، فرهنگ انتظار و مهدویت، دهه فاطمیه، مسائلی بود که در برهه ای از زمان تنها نامی از آنها باقی مانده بود ولی به همت علما احیا شد.

حجت الاسلام عرب انصاری انفاق را منحصر در مال و مادیات ندانست و گفت: گاهی برخی فرهنگ سازی ها، عرضه علم، حضور در برخی مجالس خود مصادیقی از انقاق است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت های استانداری قم اشاره کرد و گفت: طرح حرم به جمکران، طرح تملک، طرح آب رسانی قم، راه اندازی کارخانه های صنعتی، تنها بخشی از عملکرد استانداری در سالهای اخیر است که برخی از آنها راکد مانده بود که به همت استاندار جدید دوباره به جریان افتادند.

معاون امنیتی سیاسی استاندار قم با بیان اینکه در طرح آب رسانی کارهای زیادی صورت گرفته است افزود: اینها کارهای زیر ساختی و مهم بوده اند و علت اینکه آب قم به طور کامل شیرین نشده است این است که با پایان سال 91 این طرح نیز به سرانجام خواهد رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها