کد خبر: ۳۸۸۵۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
با احتمال افزايش نرخ بهره در آمريكا قيمت طلا در بازارهاي جهاني امروز ۲.۲ دلار كاهش يافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، امروز در بازارهاي جهاني قيمت طلا با 2.2 دلار كاهش نسبت به روز گذشته هر اونس از اين فلز گرانبها 1343 دلار  و 60 سنت به فروش رفت. قيمت فلز زرد امروز در كمترين زمان به قيمت 1339 دلار و 40 سنت و در بيشترين زمان به قيمت 1345 دلار و 30 سنت معامله شد.

قيمت امروز طلا نسبت به يك ماه گذشته حدود 11 دلار و نسبت به يك سال گذشته 218 دلار با افزايش همراه بوده است. همچنين امروز در بازارهاي جهاني ساير فلزات گران‌بها مانند نقره و پالاديم هم كاهش‌هايي به ترتيب 5 سنت و 1 دلار داشتند. فلز پلاتينيوم نسبت به ديروز ثابت بود اما راديوم افزايش 10 دلاري را تجربه كرد.

خبرگزاري رويترز درباره دليل كاهش قيمت طلا نوشت:‌ بعد از افزايش‌هاي جلسات گذشته قيمت طلا سرمايه‌گذاران ترغيب به فروش اين فلز گران‌بها شدند كه عرضه بيشتر در بازار موجب كاهش قيمت شد. از سوي ديگر تقويت دلار هم به افت قيمت اين فلز زرد منجر شد.

رويترز همچنين نوشته است، انتشار آمارهاي اخير از اقتصاد آمريكا فدرال رزرو اين كشور را به افزايش نرخ بهره در ماه دسامبر تحريك كرده است و اين علامتي براي سرمايه‌گذاران براي بيرون كشيدن سرمايه‌ها از اين بخش شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها