کد خبر: ۳۸۸۲۰
زمان انتشار: ۰۳:۱۳     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
فردي كه با تبليغ گسترده فروش اجناس در اينترنت از شهروندان ، تجار و بازاريان چندين استان كشور كلاهبرداري كرده بود با تلاش كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.


به گزارش 598 به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ ستارخسروي،رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان صبح امروز با بيان مطلب اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از تجار و بازاريان اصفهان مبني بر اينكه شركتي تجاري در شبكه اينترنت و وب سايت هاي مختلف اينترنتي ، تبليغات گسترده و وسيعي در خصوص فروش برنج ، شكر ،روغن و ساير اقلام به صورت عمده و زير قيمت بازار نموده اما پس از دريافت مبالغ، كالايي به آنها تحويل نشده موضوع به صورت ويژه در دستور كار تخصصي كارآگاهان و كارشناسان اين پليس قرار گرفت.


وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد شركت مذكور از علاوه بر اصفهان در چندين استان ديگر كشور نيز به اين شيوه از بازاريان و تجار كلاهبرداري نموده است.


اين مقام مسئول عنوان داشت: با بررسي هاي تخصصي و كارشناسي كارآگاهان پليس فتا در فضاي مجازي مشخص شد متهم اصلي فردي ۴۲ ساله اهل و ساكن اصفهان بوده كه دو دفتر بازرگاني در اصفهان و دو دفتر در تهران تاسيس نموده و در تمامي آنها فعاليت داشته است.


رييس پليس فتاي اصفهان عنوان داشت: سرانجام با انجام تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه در محيط اينترنت مخفيگاه نامبرده شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.


سرهنگ خسروي بيان داشت: متهم پس از دستيگري صراحتاً به بزه انتسابي خود اقرار و ميزان كلاهبرداري خود را نزديك به هشت ميليارد ريال عنوان كرد.


اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرا جع قضايي تحويل داده شده و با قرار صادره روانه زندان گرديد به كاربران اينترنت و به خصوص تجار و بازرگانان هشدار داد، در اين زمينه بيشتر مراقب بوده و فريب تبليغات كاذب و دروغيني كه توسط افراد شياد و كلاهبردار در وب سايت هاي مختلف اينترنتي منتشر مي شود را نخورند.


وي به كسبه و تجار و صاحبان اصناف توصيه كرد: اين افراد مي بايستي محصولات و كالاهاي خود را از شركتها و بنگاه‌هاي معتبر و داراي مجوز فعاليت تهيه كنند و در هنگام گشت و گذار در محيط اينترنت به آگهي هاي واهي و اغواگرانه منتشر شده توجهي نكنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها