کد خبر: ۳۸۸۱۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
ربیعی با بیان اینکه یک درصد رشد اقتصادی 100 هزار شغل به همراه دارد، گفت: وزارت کار و رفاه اجتماعی درموضوع یارانه‌ها تنها سیاست گذار و مسئول جهت دهی و هدفمندی یارانه‌ها است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، علی ربیعی در جمع خبرنگاران در حاشیه برنامه توسعه کسب و کار، اشتغال پایدار در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه آیا مشکلات تأمین یارانه برای وزرات کار همچنان ادامه دارد اظهار کرد: پرداخت یارانه وظیفه سازمان هدفمندی یارانه ها است و وزارت کار ورفاه اجتماعی سیاستها و جهت گیری‌های لازم در راستای درمان رایگان، غذا، سیاستهای حمایتی ، بیمه‌های رایگان و ... را بر عهده دارد که در مجموع می توان گفت وزارت کار و رفاه اجتماعی صرفا هدفمند کردن یارانه ها را بر عهده دارد.

وی افزود: در کنار ایجاد اشتغال در حوزه های ict، حوزه صنایع بسته بندی و صنایع باغداری درکنار صنعت گردشگری در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به مصوبه شورای اشتغال ict بخشی از برش بخشی اشتغال است و برای دو سال پیش رو 6 هزار شغل مستقیم در حوزه ict در نظر گرفته شده است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اکثر شغل‌های در نظر گرفته شده در حوزه ict برای فارغ التحصیلان است که در یک بررسی از 160 فارغ التحصیل تنها 8نفر توانایی کار در این حوزه را داشتند.

این عضو هیئت دولت بیان کرد: در کنار پارکهای علم و فناوری سازمان فنی و حرفه ای در راستای ارتقای سطح اطلاعات و توانایی فارغ التحصیلان اقدامات مثبتی انجام داده که این سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی و دولتی انجام شده است.

ربیعی یادآور شد: پیش بینی بر آن بود که در سال 1394 ، 120هزار شغل در حوزه ict ا یجاد شود و درحال حاضر به دنبال آن هستیم تا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار افراد قرار گیرد که در حوزه ict صندوقی طراحی شده و درحال حاضر فعال است.

وی با بیان اینکه حوزه ict به لحظه درآمد زایی به همراه دارد، یادآور شد: بخشی از تولیدات حوزه ict در استان کردستان در حال حاضر به کشور هند که به بازارهای جهانی متصل است صادر می شود.

وزیر کار و رفاه اجتماعی تکمیل و رشد زیرساختها را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت از طریق رشد اقتصادی توانایی ایجاد اشتغال را دارد که پیش بینی می شود در پایان سال شاهد تحقق رشد 5.5 درصدی اقتصاد بوده و به ازای یک درصد رشد اقتصادی 100 هزار شغل ایجاد می شود.

ربیعی در انتها گفت: در حوزه های دیگر همچون صنوف به دنبال افزایش میزان اشتغال و سهولت در جذب شاغلین هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها