کد خبر: ۳۸۷۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۱۳     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
جلسه جمعی از نمایندگان جوان و اعضای شورای مرکزی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان با تمرکز بر دغدغه‌های مجلس در حوزه جوانان و پیشرفت‌های این حوزه پس از تشکیل وزارت، برگزار شد.

سید احمد رضا دستغیب (علی اصغر) با اعلام این خبر و اشاره به موارد و موضوعاتی که در این نشست بررسی شد گفت: با تشکیل وزارت ورزش و جوانان و ادغام سازمان ملی جوانان در سازمان تربیت بدنی، همواره دغدغه‌هایی پیرامون موضوعات مبتلابه جوانان در مدل جدید مدیریتی وجود داشته و دارد که در این جلسه تلاش شد بخشی از این دغدغه‌ها مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شود.

دغدغه مجلس: پررنگ شدن ورزش نسبت به حوزه جوانان

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پررنگ شدن بحث ورزش نسبت به موضوع جوانان در مدل جدید و در ساختار وزارت ورزش و جوانان یکی از دغدغه‌های مهم و از موضوعات بحث شده در جلسه امروز بود، گفت: اگر چه بخش قابل توجهی از مخاطبان و به طور کلی فعالان حوزه ورزش جوانان هستند اما پیش از تشکیل وزارت ماموریت‌هایی مرتبط با موضوع جوانان وجود داشت که این ماموریت‌ها پس از تشکیل وزارت به عهده نهاد جدید گذاشته شد.

وی افزود: از جمله مواردی که در حوزه ماموریتی سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش منتقل شد بحث ساماندهی فعالیت‌ها و اوقات فراغت آنها بود که همچنان وجود دارد و از وظایف وزارت تازه تشکیل شده ورزش و جوانان است؛ این موضوع در این جلسه به بحث گذاشته شد و مسئولان وزارتخانه در این باره توضیحاتی دادند.

دستغیب فعالیت‌های فرابخشی و اقتصادی حوزه جوانان و همچنین هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به این قشر از جامعه را از دیگر مواردی برشمرد که در این نشست به آن پرداخته شد و افزود: همچنین در این جلسه در مورد اقدامات پژوهشی و آماری درباره وضعیت جوانان در حوزه‌های مختلف، از جمله کادرسازی و تربیت نیروی انسانی جوان برای ورود به عرصه‌های مختلف بحث و بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی وظایف فرهنگی –اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به ویژه پیرامون تقویت بنیه علمی جوانان و رجحان دادن آن بر فعالیت‌های اجرایی را از دیگر موارد مورد بحث در نشست مشترک فراکسیون جوانان و مسئولان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: موضوع دیگری که در این نشست روی آن تاکید شد بحث فعالیت جوانان در استان‌ها و رابطه آنها با حوزه‌های استانی وزارت در شیوه مدیریتی کنونی بود.

وی افزود: برای مجلس مهم است که از ظرفیت‌های مناسب جوانان در استان‌ها به نحو احسن استفاده شود و این ظرفیت نباید در قالب روابط مرسوم اداری که در سازمان‌های تربیت‌بدنی استان‌ها حاکم بود مورد آسیب قرار گیرد.

تعیین تکلیف سمن‌ها در دستور کار نشست امروز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف پیرامون سمن‌ها یا تشکل‌های غیردولتی جوانان را نیز از جمله موارد مطرح شده در نشست امروز بیان کرد و افزود: موضوع آئین‌نامه‌های تشکیل و فعالیت این تشکل‌ها و همچنین مراکز مشاوره که پیش از این از سوی سازمان ملی جوانان مورد حمایت قرار می‌گرفتند از دغدغه‌های بیان شده نمایندگان در نشست بود.

دستغیب گفت‌وگو و ارائه پیشنهاد در مورد بودجه وزارت ورزش و جوانان را هم از موضوعات طرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: با توجه به قرابت حوزه جوانان با ورزش و بنا بر تذکرها و موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان، وزیر ورزش و معاونان وی در این جلسه توضیحاتی ارائه کردند اما قرار شد در جلسه‌ای دیگر تعدادی از نمایندگان حاضر در این نشست و معاونان وزارت موضوعات مطرح شده را در قالب‌های تخصصی‌تر بررسی کنند که این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود.

وظایف وزارت ورزش و جوانان در قانون برنامه ۵ ساله

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف وزارت ورزش و جوانان در قانون برنامه پنج‌ساله پنجم تصریح کرد: در ماده ۴۱ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم سه بند مهم، موثر و راهگشا  مطرح شده که با تشکیل وزارت ورزش و جوانان این موارد می‌تواند به عنوان ماموریت این وزارتخانه به شکلی جدی مطرح شود.

دستغیب افزود: یکی از موارد مهم در این ماده موضوع ساماندهی تکالیف دستگاه‌های اجرایی در حوزه جوانان است که قانون تصریح می‌کند دولت تا پایان سال نخست برنامه باید لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

وی با بیان اینکه در اجرای این تکالیف تنها تخصیص اعتبارات و بودجه نمی‌تواند راهگشا باشد، گفت: بودجه به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و ما باید بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق امکان ارائه خدمات به جوانان را در بخش‌های مختلف تدوین کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ساماندهی فعالیت جوانان در قالب بودجه‌های سنواتی و حرکت بر مبنای منشور تربیتی در این زمینه را از دیگر موارد مصرح در قانون برنامه ۵ ساله پنجم برشمرد و گفت: مورد دیگری که در برنامه روی آن تاکید شده بحث گزارش گیری از دستگاه‌های دولتی در زمینه ارائه خدمات به جوانان است که زیر مجموعه وظایف وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد و در هر سه مورد نیز جلسه امروز شاهد بحث و بررسی نمایندگان و مسئولان وزارتخانه بود.

دستغیب با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با دقت حوزه جوانان را رصد کرده و در این ارتباط وظایف نظارتی خود را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه جوانان خلاء قانونی وجود ندارد و ما تلاش می‌کنیم بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع جوانان، وظایف نمایندگی خود را انجام دهیم./

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها